Σενάριο που δοκιμάστηκε στην Α' ΕΠΑΛ, αλλά αντιστοιχεί και στη Β' Γενικού Λυκείου

Αφορά σε  ΠΕ02 - Ιστορία Β' Λυκείου, Θεματική Ενότητα: Η Λατινοκρατία και η Παλαιολόγεια εποχή

Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε: Word, Googledocs, Powerpoint, Internet, Gmail, Excel

Συγγραφέας εκπαιδευτικής δραστηριότητας: ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ

Το σενάριο που ακολουθεί αποτελεί μια απόπειρα συνολικής ανάλυσης των κεφαλαίων 70-82 του Γ΄ βιβλίου της Ιστορίας του Θουκυδίδη. Στο παραπάνω βιβλίο ο συγγραφέας αφηγείται τον εμφύλιο πόλεμο μεταξύ των ολιγαρχικών και των δημοκρατικών Κερκυραίων, καθώς και την καταστρεπτική ανάμειξη των Αθηναίων και των Πελοποννησίων στη σύγκρουση αυτή

Αφορά σε ΠΕ02 - Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου, Θεματική Ενότητα: Θουκυδίδη Ιστορία

Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε: Internet, Word, εννοιολογικός χάρτης, πινακοθήκες, μουσεία, βίντεο, wiki

Συγγραφέας εκπαιδευτικής δραστηριότητας: ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΠΑΣΙΟΣ

Η διδακτική αυτή πρόταση έχει ως σκοπό να λειτουργήσει ανακεφαλαιωτικά, καθώς έχει ολοκληρωθεί η διδασκαλία του συνόλου του κειμένου κι έχει πραγματοποιηθεί η αναλυτική του επεξεργασία στην τάξη. Προβάλλονται στους μαθητές αποσπάσματα από  την παράσταση του έργου από τη Νεανική Σκηνή του ΚΘΒΕ το 2008, όπως βρίσκονται διαθέσιμα στο YouTube και σε σχετικά ιστολόγια. Η εν λόγω παρουσίαση σκοπεύει να διαδραματίσει ρόλο συνολικής θεώρησης του έργου

Αφορά σε  ΠΕ02 - Αρχαία Ελληνική Λογοτεχνία Γ' Γυμνασίου, Θεματική Ενότητα: Ευριπίδη Ελένη: Εισαγωγή και κείμενο

Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε: Βιντεο-προβολέας, διαδίκτυο, εργαλείο download-helper

Συγγραφέας εκπαιδευτικής δραστηριότητας: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΜΠΟΓΙΑΤΖΗΣ

Σκοπός του σεναρίου είναι οι μαθητές να προσδιορίσουν και να αξιολογήσουν τους εσωτερικούς και εξωτερικούς παράγοντες (οικονομικούς, πολιτικούς, θρησκευτικούς και στρατιωτικούς) που οδήγησαν το Βυζάντιο στην παρακμή από τα μέσα του 11ου αι. και την υποταγή στους Οθωμανούς με την Άλωση της Πόλης το 1453. Εφαρμόζεται η διερευνητική μέθοδος της επίλυσης προβλήματος.

Αφορά σε  ΠΕ02 - Ιστορία Β' Γυμνασίου, Θεματική Ενότητα: Περίοδος της κρίσης του Βυζαντίου

Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε: Internet, Word, «Περιπλάνηση στο Χωρο-χρόνο», «Inspiration»

Συγγραφέας εκπαιδευτικής δραστηριότητας: ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΓΟΝΤΙΚΑΚΗΣ

Περιεχόμενο της διδακτικής αυτής παρέμβασης αποτελεί η αισθητική και ερμηνευτική προσέγγιση του ποιήματος «Πούσι» του Νίκου Καββαδία με τη χρήση εργαλείων Τ.Π.Ε.

Αφορά σε  ΠΕ02 - Νέα Ελληνική Λογοτεχνία Β' Λυκείου, Θεματική Ενότητα: Ποίηση του μεσοπολέμου

Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε: Prezi, Internet, Word, PowerPoint, Google Earth, βιντεοπροβολέας

Συγγραφέας εκπαιδευτικής δραστηριότητας: ΠΟΛΥΞΕΝΗ ΜΠΙΛΛΑ