Το σενάριο έχει ως υπόθεση το μετασχηματισμό αντικειμένων(σημείου, ευθύγραμμου τμήματος, πολυγώνων κι άλλων σχημάτων) μέσα από τη συμμετρία ως προς σημείο-κέντρο. Οι μαθητές θα προσπαθήσουν μέσα από καθοδηγούμενα “βήματα” να διερευνήσουν και να ανακαλύψουν τη βασική ιδιότητα αυτού του μετασχηματισμού. Μέσα από τα εργαλεία του εκάστοτε λογισμικού, θα μπορούν να ελέγχουν αν οι υποθέσεις που κάνουν, συνδέονται με τις γνωστές μαθηματικές έννοιες και σχέσεις.

Αφορά σε ΠΕ03 - Α' Λυκείου

Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε: Geogebra

Συγγραφέας/είς εκπαιδευτικής δραστηριότητας: Φραντζικινάκης Βασίλειος

Οι μαθητές οδηγούνται στην ανακάλυψη των ιδιοτήτων των ανάλογων ποσών ,στην έννοια των συντεταγμένων , στην απεικόνιση των ζευγών τιμών ως σημείων στο επίπεδο και τελικά στις γραφικές παραστάσεις μέσα από ένα απλό πρόβλημα του σχολικού βιβλίου. Η έννοια συντεταγμένη,  για παράδειγμα , πριν παρουσιαστεί στο Geogebra , εισάγεται -αθόρυβα- μέσω της θέσης των  κελιών στα λογιστικά φύλλα. Οι πίνακες τιμών δίνουν μια σαφή εικόνα του προβλήματος. Οι γραφικές παραστάσεις είναι απεικονίσεις αλγεβρικών σχέσεων. Όλες αυτές οι έννοιες εισάγονται  με ομαλό τρόπο και μέσω του παιγνιδιού της εκμάθησης των λογισμικών Geogebra και λογιστικών φύλλων.

Αφορά σε  ΠΕ03 - Α' Γυμνασίου

Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε:

  • Geogebra
  • Excel

Συγγραφέας/είς εκπαιδευτικής δραστηριότητας: Κριτσωτάκη Ευφροσύνη

Με το λογισμικό Sketchpad οι μαθητές καλούνται να κατασκευάσουν κανονικά πολύγωνα με διάφορους τρόπους και να πειραματιστούν με αυτές τις κατασκευές. Επίσης προσεγγίζοντας τον κύκλο με κανονικά πολύγωνα ανακαλύπτουν το μήκος και το εμβαδόν του.

Αφορά σε  ΠΕ03 - Β' Λυκείου

Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε: Sketchpad v.4

Συγγραφέας/είς εκπαιδευτικής δραστηριότητας: Κυρέζη Ιωάννα

Το προτεινόμενο θέμα περιλαμβάνει ως εισαγωγή την επανεξέταση βασικών γεωμετρικών εννοιών σε ένα καινούργιο περιβάλλον δυναμικής Γεωμετρίας και ως κύριο μέρος την διάκριση των τριγώνων σε ορθογώνια, αμβλυγώνια και οξυγώνια με κριτήριο το σημείο τομής των υψών τους, καθώς και την ανακάλυψη των σχέσεων που σχηματίζονται από δύο παράλληλες ευθείες και μια τέμνουσα αυτών.

Εφαρμόζοντας αυτές τις σχέσεις μπορεί να αποδειχθεί ότι το άθροισμα των γωνιών κάθε τριγώνου είναι 180 ο. Στο τέλος αυτή η πρόταση γίνεται η αφετηρία μιας διερεύνησης για το άθροισμα των γωνιών οποιουδήποτε πολυγώνου.

Αφορά σε ΠΕ03 - Α' Γυμνασίου

Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε: Geogebra

Συγγραφέας/είς εκπαιδευτικής δραστηριότητας: Χόρτη Αγγελική

Διερευνούμε πότε γίνεται μέγιστο το Εμβαδό ενός ορθογωνίου όταν αυτό έχει σταθερή περίμετρο.

Αφορά σε ΠΕ03 - A' Λυκείου

Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε: Sketchpad v.4

Συγγραφέας/είς εκπαιδευτικής δραστηριότητας: Καστρούνη Καλλιόπη