Σκοπός του σεναρίου είναι οι μαθητές να προσδιορίσουν και να αξιολογήσουν τους εσωτερικούς και εξωτερικούς παράγοντες (οικονομικούς, πολιτικούς, θρησκευτικούς και στρατιωτικούς) που οδήγησαν το Βυζάντιο στην παρακμή από τα μέσα του 11ου αι. και την υποταγή στους Οθωμανούς με την Άλωση της Πόλης το 1453. Εφαρμόζεται η διερευνητική μέθοδος της επίλυσης προβλήματος.

Αφορά σε  ΠΕ02 - Ιστορία Β' Γυμνασίου, Θεματική Ενότητα: Περίοδος της κρίσης του Βυζαντίου

Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε: Internet, Word, «Περιπλάνηση στο Χωρο-χρόνο», «Inspiration»

Συγγραφέας εκπαιδευτικής δραστηριότητας: ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΓΟΝΤΙΚΑΚΗΣ

Η διδακτική αυτή πρόταση έχει ως σκοπό να λειτουργήσει ανακεφαλαιωτικά, καθώς έχει ολοκληρωθεί η διδασκαλία του συνόλου του κειμένου κι έχει πραγματοποιηθεί η αναλυτική του επεξεργασία στην τάξη. Προβάλλονται στους μαθητές αποσπάσματα από  την παράσταση του έργου από τη Νεανική Σκηνή του ΚΘΒΕ το 2008, όπως βρίσκονται διαθέσιμα στο YouTube και σε σχετικά ιστολόγια. Η εν λόγω παρουσίαση σκοπεύει να διαδραματίσει ρόλο συνολικής θεώρησης του έργου

Αφορά σε  ΠΕ02 - Αρχαία Ελληνική Λογοτεχνία Γ' Γυμνασίου, Θεματική Ενότητα: Ευριπίδη Ελένη: Εισαγωγή και κείμενο

Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε: Βιντεο-προβολέας, διαδίκτυο, εργαλείο download-helper

Συγγραφέας εκπαιδευτικής δραστηριότητας: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΜΠΟΓΙΑΤΖΗΣ

Ο φάκελος "ΤΑ ΤΡΙΑ ΧΑΪΚΟΥ" ΤΟΥ Γ. ΣΕΦΕΡΗ περιλαμβάνει το σενάριο διδασκαλίας και τα φύλλα εργασίας του μαθητή και "εσωτερικές" υπερσυνδέσεις.

Αφορά σε ΠΕ02 - Νέα Ελληνική Λογοτεχνία Γ' Γυμνασίου, Θεματική Ενότητα: Η νεότερη λογοτεχνία: Η λογοτεχνία από το 1922 ως το 1945

Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε: Word, PowerPoint, διαδίκτυο, βιντεοπροβολέας

Συγγραφέας εκπαιδευτικής δραστηριότητας: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΓΚΑΡΑΝΑΤΣΙΟΥ

Διδακτικό Διαθεματικό Σενάριο στα πλαίσια του μαθήματος Βυζαντινής Ιστορίας της Ε΄ Δημοτικού.

Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε:

  • Επεξεργαστής Κειμένου
  • Λογισμικό παρουσιάσεων
  • Web Browser
  • Ιστορικός Άτλαντας CENTENNIA
  • Relevation Natural Art
  • Google Earth ΚΑΙ Google Maps
  • Ψηφιακές εγκυκλοπαίδειες 
  • Hotpotatoes, Kidspiration, Jigsaw puzzle, Centenni

Συγγραφέας εκπαιδευτικής δραστηριότητας: ΣΟΥΛΑΝΔΡΟΣ Σ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

Στο προτεινόμενο σενάριο μάθησης εμπλέκεται κατά κύριο λόγο η γνωστική περιοχή της Γλώσσας. Ωστόσο όμως υπάρχουν και δραστηριότητες που σχετίζονται με την γνωστική περιοχή της αισθητικής αγωγής, καθώς και δραστηριότητες που προάγουν ως ένα βαθμό το γνωστικό αντικείμενο των Νέων Τεχνολογιών για το Δημοτικό Σχολείο.

Οι δραστηριότητες του σεναρίου έχουν ως βασικό σκοπό να προσεγγίσουν οι μαθητές τη διαδικασία ανάλυσης και σύνθεσης ενός αφηγηματικού κειμένου μέσω των τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών.

Επίσης να συνειδητοποιήσουν τις ιδιαιτερότητες της δομής των διαφόρων ειδών αφηγηματικών κειμένων και να νιώσουν τη χαρά της δημιουργίας και της προσωπικής έκφρασης. Να υποβοηθηθούν γενικά στην παραγωγή γραπτού λόγου με ιδιαίτερη έμφαση στην αφήγηση.

Αφορά σε: ΠΕ60/70 - Προσχολική/ Πρωτοβάθμια ΔΗΜΟΤΙΚΟ Δ Τάξη

Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε:

  • Ιδεοκατασκευές
  • Web Browser
  • Tux Paint

Συγγραφέας/είς εκπαιδευτικής δραστηριότητας: Γαλάνης Βασίλειος