Προχωρημένη επιμόρφωση για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη (Β2 επίπεδο Τ.Π.Ε.)

Η Προχωρημένη επιμόρφωση για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη (επιμόρφωση Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε.) συνιστά τη συνέχεια της εισαγωγικής επιμόρφωσης σε θέματα εκπαιδευτικής αξιοποίησης Τ.Π.Ε. (επιμόρφωση Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε.), προκειμένου οι επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί να συμπληρώσουν τις γνώσεις και δεξιότητές τους, στο επίπεδο της ολοκληρωμένης επιμόρφωσης για την παιδαγωγική αξιοποίηση Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη (Β’ επίπεδο Τ.Π.Ε.).

on Τρίτη Απριλίου 05 by dionisis karousos

Για τη συμμετοχή σε πρόγραμμα επιμόρφωσης Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε., προϋπόθεση αποτελεί η προηγούμενη επιτυχής συμμετοχή στην επιμόρφωση Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. και η πιστοποίηση στις αντίστοιχες γνώσεις και δεξιότητες. Επίσης, για να είναι δυνατή η κάλυψη των υποχρεώσεων «εφαρμογής στην τάξη» από τους επιμορφούμενους, δυνατότητα συμμετοχής στην επιμόρφωση Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. θα δίνεται σε εκπαιδευτικούς που κατά το χρόνο της επιμόρφωσής τους, υπηρετούν σε σχολική μονάδα και ασκούν διδακτικό έργο σε μαθητές.

on Τρίτη Απριλίου 05 by dionisis karousos

Αντικείμενο της επιμόρφωσης αυτής είναι:

(α) η επέκταση και εμβάθυνση των γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων των εκπαιδευτικών στην εκπαιδευτική αξιοποίηση των περιβαλλόντων web 2.0 και γενικότερα του Διαδικτύου με τη συνδυαστική αξιοποίηση ποικίλων ψηφιακών πόρων και μέσων, με έμφαση στα μέσα και τους πόρους που διατίθενται από το Υπουργείο Παιδείας,

(β) η απόκτηση γνώσεων γύρω από τη σχεδίαση και χρήση εκπαιδευτικών λογισμικών και περιβαλλόντων διαφόρων τύπων, τις προϋποθέσεις, τις δυνατότητες αλλά και τους περιορισμούς που επιβάλλει η διδακτική τους χρήση, σε συνδυασμό πάντοτε με την αναγκαία αναδιοργάνωση της σχολικής τάξης ώστε να επιτευχθεί το βέλτιστο εκπαιδευτικό αποτέλεσμα,

(γ) η εξοικείωσή τους με τα γενικά χαρακτηριστικά των ψηφιακών συστημάτων και των μεταξύ τους αλληλεπιδράσεων, έτσι ώστε να είναι σε θέση να εντάξουν τη διδασκαλία τους σε ένα ευρύτερο πλαίσιο αναφοράς και να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν με κριτικό και ταυτόχρονα παραγωγικό τρόπο τα νέα εργαλεία μάθησης και τις ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα των τεχνολογιών της πληροφορίας και των επικοινωνιών, στο βαθμό που αυτά θα ενταχθούν στο εκπαιδευτικό σύστημα ή στην καθημερινή πρακτική.

on Τρίτη Απριλίου 05 by dionisis karousos

Στόχος της επιμόρφωσης Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. είναι, οι επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί:

  • να κατανοήσουν περαιτέρω τις εκπαιδευτικές δυνατότητες που διανοίγουν τα νέα ψηφιακά περιβάλλοντα στο Διαδίκτυο (web 2.0, ειδικά ψηφιακά περιβάλλοντα και ψηφιακοί πόροι) και να τις εντάξουν με κριτικό τρόπο στην καθημερινή τους εκπαιδευτική πρακτική σε συνδυασμό μάλιστα με τα μέσα και τους πόρους που έχουν ήδη παραχθεί από το Υπουργείο Παιδείας (πχ. φωτόδεντρο, εμπλουτισμένο ψηφιακό υλικό)
  • να κατανοήσουν τις αρχές σχεδιασμού μιας εκπαιδευτικής δραστηριότητας (π.χ. σενάρια), ώστε να είναι σε θέση να την εντάξουν στη διδακτική πράξη
  • να εξοικειωθούν και να αξιοποιούν παραγωγικά στη διδακτική πράξη τα διαθέσιμα και κατάλληλα για την ειδικότητά τους λογισμικά και περιβάλλοντα (πχ. λογισμικά επικοινωνίας, παρουσίασης, προσομοίωσης, δυναμικής διαχείρισης, συνεργατικά περιβάλλοντα και εργαλεία διαμοίρασης πόρων, κοινωνικοί ψηφιακοί πόροι, online κοινότητες, διαδραστικοί χάρτες, animations, ανοικτό λογισμικό, σώματα κειμένων κ.α.), αναγνωρίζοντας τις δυνατότητες, αλλά και τους περιορισμούς της χρήσης τους
  • να είναι σε θέση να αναδιοργανώσουν κατάλληλα τη σχολική τάξη, ώστε οι διδασκαλίες τους να εναρμονίζονται με τις σύγχρονες διδακτικές απαιτήσεις και οι νέες ψηφιακές τεχνολογίες να εντάσσονται με τον πλέον παραγωγικό τρόπο στην εκπαιδευτική διαδικασία
  • να αποκτήσουν μια πλήρη και λειτουργική αντίληψη του γενικότερου πλαισίου στο οποίο εντάσσονται οι νέες ψηφιακές τεχνολογίες, έτσι ώστε να έχουν μια συνολικότερη θεώρηση των ψηφιακών πόρων και τεχνολογιών που χρησιμοποιούνται στην εκπαίδευση και να έχουν τη δυνατότητα να εντάξουν σε αυτό το γενικότερο πλαίσιο αναφοράς τα σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία.
on Τρίτη Απριλίου 05 by dionisis karousos

Τα προγράμματα επιμόρφωσης Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. συγκροτούνται εν γένει από εκπαιδευτικούς του ίδιου κλάδου ή ομοειδών – «συναφών» κλάδων («συστάδες» κλάδων εκπαιδευτικών) και υλοποιούνται από επιμορφωτές Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε., εκτός σχολικού ωραρίου, σε Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης (Κ.Σ.Ε.), σε όλη την Ελλάδα. Δεδομένης της εξειδίκευσης και της εμβάθυνσης του προγράμματος σε ειδικότερα θέματα γνωστικών αντικειμένων, οι κλάδοι ή «συστάδες» κλάδων εκπαιδευτικών που προβλέπονται για την επιμόρφωση Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. προβλέπεται να είναι πολλαπλάσιες αυτών της εισαγωγικής επιμόρφωσης. Έξι (6) από αυτές, θα αφορούν σε αμιγείς ομάδες των βασικών κλάδων (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ19/20, ΠΕ70, ΠΕ60) όπως στην επιμόρφωση Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε., ενώ οι υπόλοιπες θα αφορούν στους νεο-εισερχόμενους στην επιμόρφωση κλάδους και ειδικότητες, ομαδοποιημένους κατάλληλα (πχ. Συστάδα Ξένων Γλωσσών, Συστάδα Καλλιτεχνικών και Μουσικής, Συστάδα Φυσικής Αγωγής και Υγείας, Συστάδα Τεχνολόγων - Μηχανικών, Συστάδα Οικονομίας και Διοίκησης, Συστάδα Επαγγελμάτων Γης, Συστάδα Ειδικής Αγωγής).

Το πρόγραμμα επιμόρφωσης Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. περιλαμβάνει 42 διδακτικές ώρες, εκπόνηση δραστηριοτήτων και εργασιών, καθώς και πρόσθετες δράσεις προετοιμασίας και «εφαρμογής στην τάξη» (εν γένει, 6 υποστηρικτικές συναντήσεις με τον επιμορφωτή, τρίωρης διάρκειας η κάθε μια, για την προετοιμασία των παρεμβάσεων «εφαρμογής στην τάξη» και παρεμβάσεις στην τάξη από καθένα επιμορφούμενο, διάρκειας τουλάχιστον 6 ωρών) και θα έχει διάρκεια περίπου 14 εβδομάδες, ένα έως δύο τρίωρα την εβδομάδα.

on Τρίτη Απριλίου 05 by dionisis karousos

Οι υποστηρικτικές συναντήσεις εντάσσονται στο πρόγραμμα σε εύλογο χρόνο από την έναρξη των μαθημάτων, οπότε και οι εκπαιδευτικοί ξεκινούν να υλοποιούν σε εβδομαδιαία εν γένει βάση, τις «παρεμβάσεις» με αξιοποίηση Τ.Π.Ε., στην τάξη με τους μαθητές τους.

on Τρίτη Απριλίου 05 by dionisis karousos

Αφ’ ενός η καλύτερη αφομοίωση των γνώσεων και δεξιοτήτων που αποκτούν οι επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί, καθώς η άντληση εμπειρίας από την πρακτική εφαρμογή στην τάξη αποτελεί πηγή ανατροφοδότησης και καθιστά αποτελεσματικότερη την επιμόρφωση, αφ’ ετέρου η άμεση και με μαζικό τρόπο μεταφορά των αποτελεσμάτων της επιμορφωτικής διαδικασίας στους τελικά ωφελούμενους, που είναι οι μαθητές.

on Τρίτη Απριλίου 05 by dionisis karousos