Ξεκίνησαν από αυτή την εβδομάδα, 8 Απριλίου 2019, τα προγράμματα της 5ης περιόδου επιμόρφωσης Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. στα οποία συμμετέχουν 5.840 εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων και ειδικοτήτων, που υπηρετούν σε όλη την Ελλάδα ή το Εξωτερικό (ελληνικά σχολεία της ομογένειας). Έτσι, ο συνολικός αριθμός των επιμορφούμενων από τον Μάιο 2017 μέχρι σήμερα, έφτασε τους 30.000 εκπαιδευτικούς, που είναι ο στόχος για την Επιμόρφωση Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε., στο πλαίσιο της πράξης «Επιμόρφωση  εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδακτική πράξη (Επιμόρφωση Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε.)», http://e-pimorfosi.cti.gr, του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ (2014-2020), η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη. Αναλυτικά στοιχεία περιλαμβάνονται στους Πίνακες 1 και 2.

Τα προγράμματα αφορούν εισαγωγική επιμόρφωση σχετικά με την εκπαιδευτική αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών (Β1 επίπεδο Τ.Π.Ε.) για όλους τους κλάδους και ειδικότητες εκπαιδευτικών, έχουν διάρκεια 36 διδακτικών ωρών και υλοποιούνται από εξειδικευμένους επιμορφωτές του Μητρώου Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε. και Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης (Κ.Σ.Ε.) που είναι σχολεία ή άλλοι εκπαιδευτικοί φορείς σε όλη την Ελλάδα, με το «παραδοσιακό» (δια ζώσης συνεδρίες) ή το «μεικτό» μοντέλο επιμόρφωσης (σύγχρονες εξ αποστάσεως συνεδρίες, με χρήση ειδικής πλατφόρμας υποστήριξης εικονικής τάξης και κατά περίπτωση, δυο δια ζώσης συνεδρίες σε ένα σαββατοκύριακο).

Η εφαρμογή του μεικτού μοντέλου επιμόρφωσης σε σημαντικό αριθμό των υλοποιούμενων προγραμμάτων, δίνει τη δυνατότητα και την ευκαιρία συμμετοχής σε εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε απομακρυσμένες ή απομονωμένες περιοχές. Με τον τρόπο αυτό, στους συμμετέχοντες της 5ης περιόδου επιμόρφωσης περιλαμβάνονται 798 εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε μικρές νησιωτικές περιοχές και 22 εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στο εξωτερικό για τις ανάγκες της ομογένειας, οι οποίοι παρακολουθούν τα μαθήματα από απόσταση, μέσω της ειδικής πλατφόρμας σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Αναλυτικά στοιχεία περιλαμβάνονται αντίστοιχα, στον Πίνακα 3 και στον Πίνακα 4.

Οι εκπαιδευτικοί που ολοκληρώνουν την Επιμόρφωση Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε., μετά από επιτυχή συμμετοχή σε εξετάσεις πιστοποίησης που θα λάβουν χώρα σε μεταγενέστερο χρόνο, θα έχουν τη δυνατότητα να επεκτείνουν τις γνώσεις και δεξιότητές τους, στο επίπεδο της ολοκληρωμένης επιμόρφωσης για την παιδαγωγική αξιοποίηση Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη στο αντικείμενο της ειδικότητάς τους (Β’ επίπεδο Τ.Π.Ε.), με τη συμμετοχή τους στην  Επιμόρφωση Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. (Προχωρημένη επιμόρφωση για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη).

Η Επιμόρφωση Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε., η οποία θα ξεκινήσει στις αρχές του 2020, αρχικά για 5.000 εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, αφορά σε επιμόρφωση για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη, στα επιμέρους γνωστικά αντικείμενα της σχολικής εκπαίδευσης, θα έχει διάρκεια 60 ώρες, στις οποίες περιλαμβάνονται 42 διδακτικές ώρες και 18 ώρες υποστηρικτικών συναντήσεων για την «εφαρμογή στην τάξη». Η «εφαρμογή στην τάξη» αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της επιμορφωτικής διαδικασίας, περιλαμβάνει την υλοποίηση από κάθε επιμορφούμενο εκπαιδευτικό, κατ’ ελάχιστον 6 παρεμβάσεων στην τάξη με τους μαθητές του, με την αξιοποίηση ψηφιακών μέσων του σχολείου και αποβλέπει αφ’ ενός στην καλύτερη αφομοίωση των γνώσεων και δεξιοτήτων που αποκτούν οι επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί, αφ’ ετέρου στην άμεση και με μαζικό τρόπο μεταφορά των αποτελεσμάτων της επιμορφωτικής διαδικασίας στους τελικά ωφελούμενους, που είναι οι μαθητές.

Μια μεγάλη έρευνα πρόκειται να υλοποιηθεί από την Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού και Παρακολούθησης Δράσεων Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου (ΕΥΣΕΚΤ) σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Τμήμα Στατιστικής) σχετικά με τη βελτίωση της εργασιακής κατάστασης συμμετεχόντων σε προγράμματα του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020.

Από την αρχή της περιόδου 2014-2020 χιλιάδες συμπολίτες μας έχουν ωφεληθεί από τη συμμετοχή τους σε δράσεις που συγχρηματοδοτούνται από την ΕΕ με σκοπό την ενίσχυση της απασχόλησης. Η συγκεκριμένη έρευνα απευθύνεται στους εργαζόμενους που συμμετείχαν σε κάποιο σχετικό πρόγραμμα (πχ παιδικοί σταθμοί ΕΣΠΑ, πρακτική άσκηση φοιτητών, επιμόρφωση δημοσίων υπαλλήλων, επιμόρφωση εκπαιδευτικών, κλπ) ώστε να μετρήσει τα αποτελέσματα, αν δηλαδή η συμμετοχή τους οδήγησε στη βελτίωση της εργασιακής τους κατάστασης.

Στο πλαίσιο αυτό, εντός των επόμενων ημερών εκατοντάδες ωφελούμενοι θα κληθούν να συμμετάσχουν στην έρευνα, λαμβάνοντας ηλεκτρονικά το σχετικό ερωτηματολόγιο. Τα δεδομένα που θα συλλεχθούν είναι ανώνυμα και εμπιστευτικά και θα χρησιμοποιηθούν για στατιστική επεξεργασία για το σκοπό της συγκεκριμένης μέτρησης.

Η μέτρηση αυτή πέρα από κανονιστική υποχρέωση της χώρας μας προς την ΕΕ αποτελεί και σημαντικό στοιχείο για την περαιτέρω βελτίωση των προγραμμάτων, γι’ αυτό και η συμμετοχή των ωφελουμένων είναι απαραίτητη.

Πηγή: http://www.esfhellas.gr/el/Pages/NewsFS.aspx?item=346

Γίνεται γνωστό πως ολοκληρώθηκε η Β΄ Φάση υποβολής αιτήσεων από εκπαιδευτικούς για συμμετοχή στα προγράμματα της 5ης περιόδου επιμόρφωσης Β1 επιπέδου ΤΠΕ, τα οποία υλοποιούνται στο πλαίσιο της Πράξης «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρμογή των Ψηφιακών Τεχνολογιών στην Διδακτική Πράξη (Επιμόρφωση Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε.)» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού – Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, ΕΣΠΑ 2014-2020) και το Ελληνικό Δημόσιο.

Καλούνται οι εκπαιδευτικοί που υπέβαλαν αίτηση να ενημερωθούν σχετικά με την τελική κατάσταση της συμμετοχής τους, μέσω του Πληροφοριακού συστήματος (MIS) της Πράξης, στη διεύθυνση http://e-pimorfosi.cti.gr/mis (επιλογή: «Προβολή Αίτησης - Β Φάση», με χρήση των κωδικών τους). Οι επιτυχόντες, θα πρέπει να εγγραφούν στο πρόγραμμά τους, προκειμένου να παρακολουθήσουν τα μαθήματα που θα διεξαχθούν το διάστημα Απριλίου  – Ιουλίου 2019.

Επίσης, καλούνται τα Κ.Σ.Ε. να επικοινωνήσουν με τους επιτυχόντες στο/α πρόγραμμα/τα τους εκπαιδευτικούς από την ερχόμενη Δευτέρα 25/02/2019 έως το αργότερο την Τετάρτη 06/03/2019, προκειμένου να πραγματοποιήσουν τις εγγραφές τους σε αυτά. Αναλυτικές οδηγίες σχετικά με τη διαδικασία εγγραφών διατίθενται στο Εγχειρίδιο Χρήσης Πληροφοριακού Συστήματος (MIS), που είναι διαθέσιμο ΕΔΩ (κεφάλαιο 7: Αναλυτική περιγραφή Εγγραφής επιμορφούμενων).

Η έναρξη των μαθημάτων προβλέπεται να πραγματοποιηθεί μέσα στην εβδομάδα 1 - 5 Απριλίου 2019.