Εκτύπωση

Γνωστικό Αντικείμενο: Φυσική Αγωγή, Αγωγή Υγείας, Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, Αγγλική γλώσσα (προαιρετικά).

Δημιουργός: Μαρία Μαχαιρίδου - Το σενάριο περιλαμβάνεται στο επιμορφωτικό υλικό της εκπαίδευσης επιμορφωτών Β’ επιπέδου ΤΠΕ στα ΠΑΚΕ (Συστάδα 8: Φυσική Αγωγή και Υγεία), που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της παρούσας Πράξης από συγγραφική ομάδα εξειδικευμένων εκπαιδευτικών, με επιστημονικό υπεύθυνο τον κ. Παναγιώτη Αντωνίου, Καθηγητή, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Τομέας Προπονητικής.

Τάξη / Προφίλ Μαθητών: Γ΄ Γυμνασίου.

Σύνδεση με το ΑΠΣ: Σύμφωνα με το Πρόγραμμα Σπουδών της Φυσικής Αγωγής, 2011. Σκοπός 3: Ανάπτυξη επιπέδου φυσικής κατάστασης για την υγεία. Στόχος 4: Απόκτηση στοιχείων φυσικής κατάστασης που προάγουν την υγεία.

Διάρκεια: ~ 3 διδακτικές ώρες δια ζώσης και 1 ώρα από απόσταση (εκτιμώμενος χρόνος φόρτου εργασίας).

Σύντομη Περιγραφή: Ο εκπαιδευτικός ζητά από τους μαθητές να καθίσουν ανά 3/άδα/ομάδα συνεργασίας στα γραφεία με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και στη συνέχεια παρουσιάζει ένα βίντεο όπου παράλληλα με την παρακολούθησή του οι μαθητές σημειώνουν σε αρχείο κειμένου λέξεις- κλειδιά από το περιεχόμενο του βίντεο, σχετικά με στοιχεία φυσικής κατάστασης, οφέλη της ήπιας φυσικής δραστηριοποίησης στην υγεία κ.α. Ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει έπειτα υλικό από ιστοσελίδα και με την αξιοποίηση εργαλείων του διαδραστικού πίνακα και σε συνεργασία με τους μαθητές, εντοπίζονται και επισημαίνονται στην ολομέλεια της τάξης, τα σημαντικότερα στοιχεία/πλεονεκτήματα της βάδισης στο φυσικό περιβάλλον, τα οποία και σημειώνουν στο αρχείο κειμένου τους. Έπειτα, οι μαθητές σε ομάδες δημιουργούν εννοιολογικό χάρτη με κατάλληλο λογισμικό, συμφωνούν για τον τρόπο και τον χρόνο της συνεργασίας τους και τον παρουσιάζουν στο τέλος στην ολομέλεια της τάξης.

Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο: Διαδραστικός πίνακας, λογισμικό επεξεργασίας κειμένου, πηγές από το διαδίκτυο, δημιουργία ψηφιακών εννοιολογικών χαρτών, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, ερωτηματολόγιο αυτοαξιολόγησης γνώσεων.