Γνωστικό Αντικείμενο: Ηλεκτροτεχνία (Κυκλώματα συνεχούς και εναλλασσόμενου ρεύματος) – Εργαστηριακό μέρος.
Δημιουργός: Παναγιώτου Δήμητρα - Το σενάριο περιλαμβάνεται στο επιμορφωτικό υλικό της εκπαίδευσης επιμορφωτών Β’ επιπέδου ΤΠΕ στα ΠΑΚΕ (Συστάδα 9: Εκπαιδευτικοί Μηχανικοί), που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της παρούσας Πράξης από συγγραφική ομάδα εξειδικευμένων εκπαιδευτικών, με επιστημονική υπεύθυνη την κ. Κυπαρισσία Παπανικολάου, Καθηγήτρια, Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ), Παιδαγωγικό Τμήμα.
Τάξη / Προφίλ Μαθητών: B’ ΕΠΑ.Λ.
Σύνδεση με Σχολικό Εγχειρίδιο: Αφορά στο "Κεφάλαιο 5: Ηλεκτρικό κύκλωμα - Νόμος του Ωμ και κανόνες του Κίρκωφ" του μαθήματος Ηλεκτροτεχνίας (Εργαστηριακό μέρος) του Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού.
Διάρκεια: ~ 2 διδακτικές ώρες.
Σύντομη Περιγραφή: Στους μαθητές δίνονται παραδείγματα με την πρακτική εφαρμογή του νόμου του Ωμ σε κυκλώματα που συναντούν στην καθημερινότητα τους. Καλούνται να σκεφτούν και να απαντήσουν σε συγκεκριμένες ερωτήσεις σχετικά με το τι θα συνέβαινε στο ρεύμα ενός κυκλώματος αν βάζαμε μία μεγαλύτερη αντίσταση - κατανάλωση ή τι θα συνέβαινε αν αυξάναμε την τάση τροφοδοσίας του. Στη συνέχεια, ανακαλούνται οι πρότερες γνώσεις των μαθητών και ο εκπαιδευτικός θέτει ερευνητικά ερωτήματα. Έπειτα οι μαθητές με τη βοήθεια του Φύλλου Εργασίας, το οποίο ο εκπαιδευτικός αξιοποιεί ως εργαλείο για να κατευθύνει την εξερεύνηση, μελετούν τα ερευνητικά ερωτήματα που έχουν τεθεί στο προηγούμενο στάδιο. Τέλος, γίνεται ανταλλαγή ιδεών μεταξύ των μαθητών, δίδονται διευκρινίσεις, οικοδομείται η νέα γνώση και εξάγονται συμπεράσματα που σχετίζονται με το ερευνητικό ερώτημα.
Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο: Λογιστικά φύλλα, φύλλα εργασίας.