Εκτύπωση

Γνωστικό Αντικείμενο: Τεχνολογία Μηχανολογικών Κατασκευών, Τεχνολογία.

Δημιουργός: Κώστας Ασημακόπουλος & Αγορίτσα Γόγουλου - Το σενάριο περιλαμβάνεται στο επιμορφωτικό υλικό της εκπαίδευσης επιμορφωτών Β’ επιπέδου ΤΠΕ στα ΠΑΚΕ (Συστάδα 9: Εκπαιδευτικοί Μηχανικοί), που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της παρούσας Πράξης από συγγραφική ομάδα εξειδικευμένων εκπαιδευτικών, με επιστημονική υπεύθυνη την κ. Κυπαρισσία Παπανικολάου, Καθηγήτρια, Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ), Παιδαγωγικό Τμήμα.

Τάξη / Προφίλ Μαθητών: B’ ΕΠΑ.Λ.

Σύνδεση με το ΑΠΣ: Τα διαστημόμετρα ή παχύμετρα βρίσκονται στην ύλη του μαθήματος Τεχνολογία Μηχανολογικών Κατασκευών της Β' τάξης του τομέα Μηχανολογίας του ΕΠΑ.Λ. αλλά ταυτόχρονα χρησιμοποιούνται σε όλα τα εργαστηριακά μαθήματα των μηχανολόγων για τη μέτρηση αντικειμένων μικρών διαστάσεων. Επιπρόσθετα, τα παχύμετρα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από όλες τις τεχνικές ειδικότητες στο μάθημα Ερευνητική Εργασία στην Τεχνολογία της Α' τάξης του ΕΠΑ.Λ. και στα μαθήματα της Τεχνολογίας του Γυμνασίου. Όσον αφορά στον Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού  και στον Τομέα Δομικών Έργων του ΕΠΑ.Λ. μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε εργαστηριακά μαθήματα για τη μέτρηση αντικειμένων μικρών διαστάσεων.

Διάρκεια: ~ 3 διδακτικές ώρες.

Σύντομη Περιγραφή: Στους μαθητές δίνονται ένας μεταλλικός κανόνας και τρία διαφορετικά παχύμετρα 1/10, 1/20 και 1/50. Ο εκπαιδευτικός τους θέτει συγκεκριμένες ερωτήσεις σχετικά με τις διαφορές του μεταλλικού κανόνα από το παχύμετρο και την ανάγκη που μας οδηγεί στη χρήση παχύμετρων. Στη συνέχεια ανακαλούνται οι πρότερες γνώσεις των μαθητών και ο εκπαιδευτικός θέτει ερευνητικά ερωτήματα. Έπειτα, οι μαθητές με τη βοήθεια του Φύλλου Εργασίας - το οποίο ο εκπαιδευτικός αξιοποιεί ως εργαλείο για να κατευθύνει τη διερεύνηση – μελετούν ένα αλληλεπιδραστικό video και απαντούν στα ερωτήματα που έχει ενσωματωμένα το video αλλά και σε αυτά του φύλλου εργασίας. Εν συνεχεία, καλούνται να συζητήσουν στην ολομέλεια τις απαντήσεις που έδωσαν ώστε να έχουν ανατροφοδότηση. Τέλος, γίνεται ανταλλαγή ιδεών μεταξύ των μαθητών, δίδονται διευκρινίσεις, οικοδομείται η νέα γνώση και εξάγονται συμπεράσματα που σχετίζονται με το ερευνητικό ερώτημα.

Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο: Λογισμικό επεξεργασίας video, περιήγηση σε πηγές από το διαδίκτυο, φύλλα εργασίας.