Εκτύπωση

Γνωστικό Αντικείμενο: Στοιχεία Σχεδιασμού Κεντρικών Θερμάνσεων.

Δημιουργός: Γεώργιος ΒουνάτσοςΤο σενάριο περιλαμβάνεται στο πρόσθετο επιμορφωτικό υλικό της Συστάδας «Εκπαιδευτικοί Μηχανικοί», το οποίο αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του υποέργου «Εκπαίδευση Επιμορφωτών Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε.» της παρούσας Πράξης, που υλοποιήθηκε από εννέα ελληνικά ΑΕΙ (Πανεπιστημιακά Κέντρα Επιμόρφωσης / ΠΑ.Κ.Ε.) με συντονιστή φορέα το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Συγκεκριμένα, πρόκειται για επιμορφωτικό υλικό που συντάχθηκε από συγγραφική ομάδα με επικεφαλής την επιστημονική υπεύθυνη για  την παραπάνω συστάδα εκ μέρους των ΠΑ.Κ.Ε., Μαρία Μουντρίδου, Επίκουρη Καθηγήτρια της Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ), ως πρόσθετο - συμπληρωματικό του αντίστοιχου υλικού που αναπτύχθηκε και διατέθηκε για την εκπαίδευση των επιμορφωτών από τους φορείς υλοποίησης της Πράξης, Ι.Τ.Υ.Ε. – «Διόφαντος» και Ι.Ε.Π.

Τάξη / Προφίλ Μαθητών: Γ' ΕΠΑ.Λ.

Σύνδεση με το ΑΠΣ: Το εκπαιδευτικό σενάριο συνδέεται με την ύλη του μαθήματος: «Στοιχεία Σχεδιασμού Κεντρικών Θερμάνσεων» (κεφάλαιο 9ο, σελ. 139-143) της Γ' τάξης ΕΠΑΛ των ειδικοτήτων: «Τεχνικός Μηχανολογικών Εγκαταστάσεων και Κατασκευών» και «Τεχνικός Θερμικών και Υδραυλικών Εγκαταστάσεων και Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου».

Διάρκεια: ~ 2 διδακτικές ώρες.

Σύντομη Περιγραφή: Το εκπαιδευτικό σενάριο αποσκοπεί στη μελέτη ενός βρόγχου κυκλώματος μονοσωλήνιου συστήματος κεντρικής θέρμανσης που καλύπτει τις θερμικές ανάγκες τεσσάρων χώρων. Οι μαθητές κατασκευάζουν με τη βοήθεια του μαθησιακού αντικειμένου, μια σειρά βρόγχων κυκλωμάτων μονοσωλήνιου συστήματος με διαφορετικά χαρακτηριστικά, όσον αφορά στις θερμικές απαιτήσεις των χώρων και στην προρρύθμιση ζεστού νερού προσαγωγής, με σκοπό την επιλογή των κατάλληλων, ανά περίπτωση θερμαντικών σωμάτων. Μέσα από τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες του σεναρίου οι μαθητές καλούνται να εμπλακούν σε διαδικασίες μελέτης τεχνικών χαρακτηριστικών, συνθηκών λειτουργίας, αξιολόγησης τεχνικών προδιαγραφών και επιλογής στοιχείων κεντρικής θέρμανσης.

Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο: Αξιοποίηση πηγών από το Φωτόδεντρο, φύλλα εργασίας, βιντεοπροβολέας.