Εκτύπωση

Γνωστικό Αντικείμενο: ΤΠΕ στην Εκπαίδευση.

Δημιουργός: Αχριάνη Ανθούλα - Το σενάριο περιλαμβάνεται στο επιμορφωτικό υλικό της εκπαίδευσης επιμορφωτών Β’ επιπέδου ΤΠΕ στα ΠΑΚΕ (Συστάδα 5: Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση), που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της παρούσας Πράξης από συγγραφική ομάδα εξειδικευμένων εκπαιδευτικών, με επιστημονικό υπεύθυνο τον κ. Βασίλειο Κόμη, Καθηγητή, Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΤΕΕΑΠΗ).

Τάξη / Προφίλ Μαθητών: Ε’ Δημοτικού.

Σύνδεση με το ΑΠΣ: Σύνδεση με τους μαθησιακούς στόχους για τις ΤΠΕ: «Γνωρίζω, δημιουργώ και εκφράζομαι με τις ΤΠΕ», «Επικοινωνώ και συνεργάζομαι με ΤΠΕ» και «Διερευνώ, ανακαλύπτω και λύνω προβλήματα με ΤΠΕ».

Διάρκεια: ~ 4 διδακτικές ώρες.

Σύντομη Περιγραφή:  Οι μαθητές θα διδαχθούν τα τρία απαραίτητα στάδια της ανάλυσης σε έναν εννοιολογικό χάρτη: 1) Ανάλυση: Το πέρασμα από μια γενική έννοια σε ειδικότερες υπο-έννοιες. 2) Σύνδεση: Διάφορες έννοιες του ίδιου επιπέδου που παρουσιάζουν κάποιο κοινό χαρακτηριστικό, συνδέονται με μια νέα έννοια διαδοχικού επιπέδου. 3) Εμπλουτισμός: Η προσθήκη συμπληρωματικών εννοιών-παραδειγμάτων σε μια υπάρχουσα υπο-έννοια (Κουφού 2011). Και τα τρία στάδια είναι σημαντικά για την οικοδόμηση εννοιολογικών, και αργότερα, νοητικών χαρτών καθώς συνδυάζονται με ικανότητες αναλυτικής σκέψης και διερεύνησης.

Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο: Λογισμικό εννοιολογικής χαρτογράφησης (CmapTools), μηχανή αναζήτησης, διαδίκτυο.