Εκτύπωση

Γνωστικό Αντικείμενο: ΤΠΕ στην Εκπαίδευση.

Δημιουργός: Νικολός Δημήτρης - Το σενάριο περιλαμβάνεται στο επιμορφωτικό υλικό της εκπαίδευσης επιμορφωτών Β’ επιπέδου ΤΠΕ στα ΠΑΚΕ (Συστάδα 5: Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση), που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της παρούσας Πράξης από συγγραφική ομάδα εξειδικευμένων εκπαιδευτικών, με επιστημονικό υπεύθυνο τον κ. Βασίλειο Κόμη, Καθηγητή, Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΤΕΕΑΠΗ).

Τάξη / Προφίλ Μαθητών: Ε’ – ΣΤ’ Δημοτικού.

Σύνδεση με το ΑΠΣ: Στο συμπληρωματικό προς το ισχύον Πρόγραμμα Σπουδών για το Επιστημονικό Πεδίο «Πληροφορική και Νέες Τεχνολογίες για το Δημοτικό Σχολείο» (http://ebooks.edu.gr/new/ps.php) και στις οδηγίες διδασκαλίας για τις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) όλων των τάξεων του Δημοτικού σχολείου του ΥΠΠΕΘ και του ΙΕΠ (Φ.20/139456/Δ1/28-8-2018) αναφέρεται ο προγραμματισμός ως θεματική ενότητα/διδακτικό αντικείμενο στην Ε’ και ΣΤ’ τάξη ενώ προτείνονται Logo-like περιβάλλοντα όπως η Scratch. Επιπλέον, αναφέρεται και η εκπαιδευτική ρομποτική με όποιον εξοπλισμό ρομποτικής υπάρχει διαθέσιμος στο σχολείο. 

Διάρκεια: ~3 διδακτικές ώρες.

Σύντομη Περιγραφή:  Σκοπός του σεναρίου είναι οι μαθητές να προγραμματίζουν ρομποτικές κατασκευές σε Scratch, με το Lego WeDo. Ανάλυση Περιεχομένου: Κατασκευή ρομπότ, προγραμματισμός του ρομπότ, προγραμματισμός αντικείμενων του Scratch σε σχέση με τους αισθητήρες του ρομπότ. 

Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο: Scratch 3.0., ρομποτικό πακέτο Lego WeDo 2.0.