Ολοκληρώθηκαν τα προγράμματα επιμόρφωσης Β2 επιπέδου ΤΠΕ της περιόδου Μαρτίου – Ιουνίου 2020, στα οποία έλαβαν μέρος 5.800 εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων απ’ όλη την Ελλάδα, περιλαμβανομένων και εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε ελληνικά σχολεία του εξωτερικού.

H Επιμόρφωση Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε., η οποία αποτελεί συνέχεια της επιμόρφωσης Β1 επιπέδου ΤΠΕ, αφορά σε επιμόρφωση για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη, στα επιμέρους γνωστικά αντικείμενα της σχολικής εκπαίδευσης και έχει διάρκεια 60 ώρες.

Τα επιμορφωτικά προγράμματα συγκροτούνται από εκπαιδευτικούς ομοίων ή «συναφών» κλάδων («συστάδες» κλάδων εκπαιδευτικών) σε ομάδες 10-15 εκπαιδευτικών και υλοποιούνται με βάση το μεικτό μοντέλο επιμόρφωσης, δηλαδή με συνδυασμό σύγχρονων εξ αποστάσεως συνεδριών, ασύγχρονων δράσεων με αξιοποίηση ειδικών συστημάτων και εργαλείων σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, καθώς και κατά περίπτωση ενός αριθμού δια ζώσης συνεδριών σε Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης (ΚΣΕ) σε όλη τη χώρα. Οι δεκατρείς (13) «συστάδες», στις οποίες εντάσσονται όλοι οι κλάδοι και ειδικότητες εκπαιδευτικών, είναι: 1-Φιλολογικά, 2-Φυσικές Επιστήμες, 3-Μαθηματικά, 4-Πληροφορική, 5-Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση/Δάσκαλοι, 6-Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση/ Νηπιαγωγοί, 7-Ξένες Γλώσσες, 8-Καλές Τέχνες,  9-Φυσική Αγωγή και Υγεία, 10-Εκπαιδευτικοί Μηχανικοί, 11-Οικονομία, Διοίκηση και Κοινωνικές Επιστήμες, 12-Επαγγέλματα Γης, 13-Ειδική Αγωγή.

Αναπόσπαστο μέρος της επιμορφωτικής διαδικασίας είναι η «εφαρμογή στην τάξη», η οποία περιλαμβάνει την υλοποίηση από κάθε επιμορφούμενο εκπαιδευτικό, κατ’ ελάχιστον 6 παρεμβάσεων στην τάξη με τους μαθητές του, με την αξιοποίηση ψηφιακών μέσων του σχολείου και αποβλέπει αφ’ ενός στην καλύτερη αφομοίωση των γνώσεων και δεξιοτήτων που αποκτούν οι επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί, αφ’ ετέρου στην άμεση και με μαζικό τρόπο μεταφορά των αποτελεσμάτων της επιμόρφωσης στους τελικά ωφελούμενους, που είναι οι μαθητές.

Καθώς μεγάλο διάστημα της υλοποίησης των προγραμμάτων, στην παρούσα φάση ατυχώς συνέπεσε με την περίοδο των εξαιρετικά δύσκολων συνθηκών που επέβαλε η πανδημία covid-19 (κλειστά σχολεία κλπ.), τροποποιήθηκε κατάλληλα ο αρχικός σχεδιασμός της επιμορφωτικής διαδικασίας και μεγάλο μέρος των παρεμβάσεων «εφαρμογής στην τάξη» υλοποιήθηκαν από τους επιμορφούμενους εξ αποστάσεως.

Οι επιμορφώσεις υλοποιούνται στο πλαίσιο της Πράξης «Επιμόρφωση  εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδακτική πράξη (Επιμόρφωση Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε.)», http://e-pimorfosi.cti.gr, του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ (2014-2020) από το Ι.Τ.Υ.Ε. - «Διόφαντος» ως τελικό δικαιούχο, σε συνεργασία με το Ι.Ε.Π.

Οι εκπαιδευτικοί που παρακολούθησαν επιτυχώς τα προσφερόμενα προγράμματα επιμόρφωσης στο πλαίσιο της Πράξης (Β1 επιπέδου ΤΠΕ, Β2 επιπέδου ΤΠΕ), θα έχουν τη δυνατότητα να πιστοποιήσουν τις αντίστοιχες γνώσεις και δεξιότητες που απέκτησαν σε αυτά μέσω ψηφιακών εξετάσεων σε Κέντρα Πιστοποίησης Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΕΙ), οι οποίες προγραμματίζεται να ξεκινήσουν το Φθινόπωρο 2020.

 

Παρατείνεται η καταληκτική ημερομηνία παραλαβής προσφορών του Ανοικτού Ηλεκτρονικού Διεθνούς Διαγωνισμού για την «Πιστοποίηση Εκπαιδευτικών σε ΤΠΕ» (Αρ. Διακήρυξης Π260/12.03.2020, Αρ. Διαγωνισμού ΕΣΗΔΗΣ 89900), από τις 29/04/2020 και ώρα 14:00 για τις 13/05/2020 και ώρα 14:00, κατ’ εφαρμογή της παρ. 1 του άρθρου 60 της από 20-03-2020 ΠΝΠ (ΦΕΚ Α’ 68/20-03-2020) για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας.

Ο διαγωνισμός διενεργείται στο πλαίσιο της Πράξης «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδακτική πράξη (Επιμόρφωση Β’ επιπέδου ΤΠΕ)» του Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού – Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», ΕΣΠΑ 2014-2020, για την επιλογή αναδόχων, φορέων ή ενώσεων φορέων με αντικείμενο απασχόλησης την παροχή υπηρεσιών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι θα αναλάβουν τη διεξαγωγή των εξετάσεων στις γεωγραφικές περιφέρειες: Αττικής, Δυτικής Μακεδονίας, Πελοποννήσου, Βορείου Αιγαίου, Κρήτης, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Ελλάδας, Νοτίου Αιγαίου. Οι ανάδοχοι θα λειτουργήσουν ως Κέντρα Πιστοποίησης (ΚΕΠΙΣ) και στο πλαίσιο αυτό θα διαθέσουν αίθουσες και υπολογιστικό εξοπλισμό με κατάλληλες προδιαγραφές, καθώς και ανθρώπινο δυναμικό υποστήριξης (Επόπτες, Τεχνικούς Υπευθύνους, Επιτηρητές) με κατάλληλα προσόντα.

Ο διαγωνισμός υποδιαιρείται σε τμήματα, ανά γεωγραφική - διοικητική περιφέρεια της χώρας και θα διενεργηθεί με χρήση της πλατφόρμας του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Σ.Η.Δ.Η.Σ.), μέσω της Διαδικτυακής πύλης www.promitheus.gov.gr του ως άνω συστήματος, όπου διατίθενται και όλα τα έγγραφα του διαγωνισμού (Α.Α. Διαγωνισμού στο Ε.Σ.Η.Δ.Η.Σ.: 89900).

Μπορείτε να δείτε τη σχετική ανακοίνωση με αναλυτικά στοιχεία του διαγωνισμού εδώ.

Η Μελέτη αναφέρεται στην υλοποίηση και λειτουργία ενός Μηχανισμού Επιμόρφωσης που μέσω ψηφιακών συστημάτων, θα υποστηρίζει τον πλήρη κύκλο που αφορά στον σχεδιασμό, την οργάνωση και διεξαγωγή επιμορφώσεων σε διάφορα θεματικά αντικείμενα ενδιαφέροντος των εκπαιδευτικών, στο πλαίσιο ενός Εθνικού Συστήματος Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών. Είναι αποτέλεσμα της πολυετούς δραστηριότητας της Διεύθυνσης Επιμόρφωσης και Πιστοποίησης του Ι.Τ.Υ.Ε. – «Διόφαντος» σε θέματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών με αξιοποίηση ψηφιακών συστημάτων.

Το πλήρες κείμενο είναι διαθέσιμο στην Πύλη Ενημέρωσης της Επιμόρφωσης Β’ επιπέδου ΤΠΕ (http://e-pimorfosi.cti.gr), ενότητα “Επιστημονικές Συμβολές – Μελέτες» και συγκεκριμένα εδώ.