Ανακοινώσεις
- Πληροφοριακά Στοιχεία
Ολοκληρώθηκε η αναβάθμιση της Βιβλιοθήκης Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων και Σεναρίων ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ, η οποία είναι πλέον και πάλι διαθέσιμη προς χρήση και αξιοποίηση από την εκπαιδευτική κοινότητα της επιμόρφωσης Β’ επιπέδου ΤΠΕ, στη διεύθυνση https://ifigeneia.cti.gr/.
Πρόκειται για τη Βιβλιοθήκη Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων και Σεναρίων της Επιμόρφωσης Β’ επιπέδου ΤΠΕ, η οποία αναπτύχθηκε και λειτουργεί από το 2010 για την εξυπηρέτηση των αναγκών της επιμορφωτικής διαδικασίας και της αντίστοιχης κοινότητας εκπαιδευτικών.
Βασικός στόχος της Βιβλιοθήκης ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ είναι να διευκολύνει τους εκπαιδευτικούς να εφαρμόσουν στην τάξη τους τις γνώσεις και δεξιότητες που απέκτησαν στην επιμόρφωση «διαμοιράζοντας» εντός της κοινότητας της Επιμόρφωσης Β΄ επιπέδου ΤΠΕ, εκπαιδευτικά σενάρια και δραστηριότητες που αξιοποιούν τις ψηφιακές τεχνολογίες. «Διαμοιράζοντας» ειδικότερα, τον πλούτο εκπαιδευτικών σεναρίων και δραστηριοτήτων που δημιουργείται στο πλαίσιο της επιμόρφωσης και προσεγγίζει σε διαρκώς αυξανόμενο βαθμό θεματικές ενότητες των μαθημάτων όλων των τάξεων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Για το λόγο αυτό η οργάνωση της βιβλιοθήκης, εκτός από τη Δυναμική Αναζήτηση με λέξεις κλειδιά ή μεταδεδομένα όπως η τάξη, η θεματική ενότητα, κ.α., επιτρέπει επίσης την Πλοήγηση στο περιεχόμενό της (εκπαιδευτικά σενάρια), σύμφωνα με την παρακάτω ακολουθία: «Συστάδα» κλάδων - ειδικοτήτων εκπαιδευτικών (πχ. Φυσικές Επιστήμες), Βαθμίδα εκπαίδευσης (πχ. Γυμνάσιο), Τάξη (πχ. Β' Γυμνασίου), Μάθημα (πχ. Φυσική), Επιμέρους Ενότητες του μαθήματος (πχ. Κινήσεις, Ενέργεια, Θερμότητα).
H σχεδίαση, προσέγγιση και ανάπτυξη της ανανεωμένης Βιβλιοθήκης Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων και Σεναρίων ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ (2025), βασίστηκε στο Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Εκπαιδευτικών Σεναρίων «Φωτόδεντρο - Εκπαιδευτικά Σενάρια» και στο ολοκληρωμένο περιβάλλον Συγγραφής και Διαχείρισης δομημένων Εκπαιδευτικών Σεναρίων και Πρότυπων Templates «Φωτόδεντρο Learning Scenario Designer» που παρέχει, τα οποία έχει αναπτύξει το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (ΙΤΥΕ) ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ για λογαριασμό του ΥΠΑΙΘΑ (photodentro.edu.gr/ls).
Περιλαμβάνοντας κατάλληλες προσαρμογές και επεκτάσεις για την κάλυψη των ειδικότερων αναγκών της Επιμόρφωσης Β’ επιπέδου ΤΠΕ, καθώς και για λόγους συμβατότητας με το παλαιότερο περιβάλλον και περιεχόμενο (2010-2023), η ανανεωμένη Βιβλιοθήκη ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ αναπτύχθηκε και παρέχεται από το ΙΤΥΕ (Διεύθυνση Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών, Επιμόρφωσης και Πιστοποίησης) και ακολουθεί τα διεθνή πρότυπα διαλειτουργικότητας.
Έτσι, στην ανανεωμένη Βιβλιοθήκη ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ έχουν μεταφερθεί και διατίθενται τα 6.791 εκπαιδευτικά σενάρια – δραστηριότητες της παλαιότερης πλατφόρμας, ενώ το νέο περιβάλλον επιτρέπει πλέον στους εκπαιδευτικούς να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν on line τα σενάριά τους, ακολουθώντας τα Πρότυπα – Templates Συγγραφής Εκπαιδευτικών Σεναρίων και τις στοχευμένες οδηγίες και παιδαγωγικές κατευθύνσεις που παρέχονται σε αυτά από τις επιστημονικές ομάδες, ανά «συστάδα» κλάδων - ειδικοτήτων εκπαιδευτικών.
Η πρόσβαση των δικαιούχων εκπαιδευτικών στη Βιβλιοθήκη ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ γίνεται μέσω του λογαριασμού τους στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ), ενώ την πρώτη φορά που θα συνδεθούν λαμβάνει χώρα διαδικασία ταυτοποίησής τους ως συμμετεχόντων σε επιμορφωτικές δράσεις Β’ επιπέδου ΤΠΕ.
Περισσότερες Πληροφορίες και Οδηγίες σχετικά με τη χρήση και τις δυνατότητες του νέου περιβάλλοντος περιλαμβάνονται στα αντίστοιχα Εγχειρίδια Χρήσης που είναι διαθέσιμα μέσα από το ίδιο το περιβάλλον της Βιβλιοθήκης ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ και συγκεκριμένα εδώ.
Η αναβάθμιση και λειτουργία της Βιβλιοθήκης ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ στην παρούσα φάση πραγματοποιείται στο πλαίσιο της Πράξης «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρμογή των Ψηφιακών Τεχνολογιών στην Διδακτική Πράξη (Επιμόρφωση Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε.)/ Μεταφερόμενη πράξη της ΠΠ 2014-2020», https://e-pimorfosi.cti.gr, (ΠΑΔΚΣ, ΕΣΠΑ 2021-2027), η οποία υλοποιείται από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων – «Διόφαντος» (ΙΤΥΕ) σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), με την συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ελληνικού Δημοσίου.
- Πληροφοριακά Στοιχεία
Ξεκίνησαν από αυτήν την εβδομάδα, 28 Απριλίου 2025, τα προγράμματα της 3ης περιόδου επιμόρφωσης Β2 επιπέδου ΤΠΕ στα οποία συμμετέχουν 7.019 εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων και ειδικοτήτων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που υπηρετούν σε όλη την Ελλάδα, καθώς και σε σχολεία της Ομογένειας, στο Εξωτερικό. Έτσι, το συνολικό πλήθος των επιμορφώσεων για την αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδακτική πράξη (Β’ επίπεδο ΤΠΕ) από το 2008 που ξεκίνησαν τα αντίστοιχα προγράμματα μέχρι σήμερα προσεγγίζει τις 83.000, ενώ με την ολοκλήρωση του τρέχοντος έργου επιμόρφωσης (2021-2026) θα ανέλθει στις 90.000 επιμορφώσεις, έκτοτε.
Ειδικότερα, η επιμόρφωση Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. συνιστά προχωρημένη επιμόρφωση για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στη διδακτική πράξη, περιλαμβανομένων πλέον ώριμων στοιχείων εκπαιδευτικής αξιοποίησης της Τεχνητής Νοημοσύνης και διεξάγεται στο πλαίσιο της πράξης «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρμογή των Ψηφιακών Τεχνολογιών στην Διδακτική Πράξη (Επιμόρφωση Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε.)/ Μεταφερόμενη πράξη της ΠΠ 2014-2020», https://e-pimorfosi.cti.gr, (ΠΑΔΚΣ, ΕΣΠΑ 2021-2027), η οποία υλοποιείται από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων – «Διόφαντος» (ΙΤΥΕ) σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), με την συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ελληνικού Δημοσίου.
Το πρόγραμμα επιμόρφωσης Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. έχει διάρκεια 60 διδακτικές ώρες, περιλαμβανομένων 18 ωρών υποστηρικτικών συναντήσεων για την «εφαρμογή στην τάξη» και υλοποιείται ανά «συστάδα» ομοίων ή «συναφών» κλάδων εκπαιδευτικών (σε 13 διακριτές «συστάδες» κλάδων εκπαιδευτικών, στις οποίες εντάσσονται όλοι οι κλάδοι και ειδικότητες εκπαιδευτικών).
Η «εφαρμογή στην τάξη» είναι οργανικό κομμάτι της επιμορφωτικής διαδικασίας, και αφορά στην εφαρμογή των γνώσεων και δεξιοτήτων που αποκτώνται από τους συμμετέχοντες στην επιμόρφωση εκπαιδευτικούς σε σχολικές τάξεις, ενσωματώνοντας ψηφιακές τεχνολογίες στη δική τους διδακτική πρακτική, με την προηγούμενη υποστήριξη και καθοδήγηση των επιμορφωτών τους. Η «εφαρμογή στην τάξη» αποβλέπει αφ’ ενός στην καλύτερη αφομοίωση των γνώσεων και δεξιοτήτων που αποκτούν οι επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί, αφ’ ετέρου στην άμεση και με μαζικό τρόπο μεταφορά των αποτελεσμάτων της επιμορφωτικής διαδικασίας στους τελικά ωφελούμενους, που είναι οι μαθητές.
Τα προγράμματα υλοποιούνται με βάση το «μεικτό μοντέλο» επιμόρφωσης ώστε να δίνεται η δυνατότητα συμμετοχής σε όλους τους εκπαιδευτικούς, ανεξαρτήτως του τόπου διαμονής και απασχόλησής τους, δηλαδή με συνδυασμό κατά περίπτωση, ενός αριθμού δια ζώσης συνεδριών που λαμβάνουν χώρα στο Κέντρο Στήριξης Επιμόρφωσης (Κ.Σ.Ε.), σύγχρονων εξ αποστάσεως συνεδριών με χρήση ειδικής πλατφόρμας σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και διαχείρισης εικονικής τάξης, καθώς και ασύγχρονων εξ αποστάσεως δράσεων.
Περισσότερες Πληροφορίες και Νέα σχετικά με τα παραπάνω, δημοσιεύονται στην παρούσα Πύλη Ενημέρωσης της Επιμόρφωσης (https://e-pimorfosi.cti.gr).
- Πληροφοριακά Στοιχεία
Δημοσιεύθηκε η Απόφαση αποδοχής αποτελεσμάτων αξιολόγησης προτάσεων για σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου στο πλαίσιο της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος (Π112_14/02/2025).
Ακολουθεί τις επόμενες ημέρες η διαδικασία οριστικής έγκρισης του καταλόγου των προγραμμάτων επιμόρφωσης της 3ης περιόδου επιμόρφωσης Β2 επιπέδου ΤΠΕ και των στοιχείων ανάθεσης συμβάσεων προς το προσωπικό που θα τα στελεχώσει (Επιμορφωτές, Συντονιστές και Τεχνικούς Υπεύθυνους).
Το πλήρες κείμενο της Απόφασης είναι διαθέσιμο, μέσω του Πληροφοριακού συστήματος (MIS) της Πράξης «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρμογή των Ψηφιακών Τεχνολογιών στην Διδακτική Πράξη (Επιμόρφωση Β’ επιπέδου ΤΠΕ)/ / Μεταφερόμενη Πράξη της ΠΠ 2014 - 2020», Πρόγραμμα «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή», ΕΣΠΑ 2021-2027, στους δικαιούχους εκπαιδευτικούς που εκδήλωσαν ενδιαφέρον στο πλαίσιο της παραπάνω πρόσκλησης, με χρήση των προσωπικών τους κωδικών (https://e-pimorfosi.cti.gr/mis/ --> επιλογή Προσκλήσεις -> Πρόσκληση Στελέχωσης Προγραμμάτων Επιμόρφωσης Β2).
Τις προσεχείς ημέρες θα ενημερωθούν οι συντελεστές των προγραμμάτων επιμόρφωσης και θα λάβουν οδηγίες προκειμένου να προσκομίσουν τα αναγκαία δικαιολογητικά για την κατάρτιση και υπογραφή των συμβάσεων τους και επίσης, θα κληθούν τα ΚΣΕ να επικοινωνήσουν με τους επιτυχόντες στα προγράμματά τους εκπαιδευτικούς, προκειμένου να πραγματοποιήσουν τις εγγραφές τους σε αυτά.
- Πληροφοριακά Στοιχεία
Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα της κλήρωσης της Α’ φάσης υποβολής αιτήσεων για τα προγράμματα της 3ης περιόδου επιμόρφωσης Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε.
Καλούνται οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί να ενημερωθούν σχετικά με το αποτέλεσμα της αίτησής τους, με χρήση των κωδικών τους, επιλέγοντας «Αίτηση Επιμόρφωσης -> Προβολή Αίτησης - Α Φάση» ή/και «Αίτηση Επιμόρφωσης -> Προβολή Αποτελεσμάτων Κλήρωσης» από το περιβάλλον του Πληροφοριακού Συστήματος (MIS) της Πράξης, στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://e-pimorfosi.cti.gr/mis.
Ταυτόχρονα, ξεκινά η Β’ φάση υποβολής και επικαιροποίησης αιτήσεων, με στόχο τη συμπλήρωση προγραμμάτων που δεν έλαβαν τον απαιτούμενο αριθμό αιτήσεων για να υλοποιηθούν.
Στο πλαίσιο αυτό, από σήμερα, Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2025, καλούνται:
- οι εκπαιδευτικοί που δεν κληρώθηκαν ή είναι επιλαχόντες σε προγράμματα (ιδίως, εκείνοι που είναι σε θέσεις του καταλόγου επιλαχόντων με μικρή πιθανότητα επιλογής), καθώς και
- άλλοι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί, όπως για παράδειγμα, όσοι δεν πρόλαβαν να υποβάλουν αίτηση κατά την Α' φάση,
έως και την Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2025, να ενημερωθούν για τα προγράμματα αυτά και να καταλάβουν (με σειρά χρονικής προτεραιότητας) μία από τις διαθέσιμες, κενές θέσεις, επικαιροποιώντας την αίτησή τους ή υποβάλλοντας νέα αίτηση.
Επισημαίνεται ότι, τα προγράμματα υλοποιούνται με το βάση το μεικτό μοντέλο επιμόρφωσης, ενώ πολλά από τα διαθέσιμα προγράμματα που μπορούν να επιλέξουν οι ενδιαφερόμενοι στη φάση αυτή περιλαμβάνουν μόνο σύγχρονες εξ αποστάσεως συνεδρίες και ασύγχρονες εξ αποστάσεως δράσεις, που λαμβάνουν χώρα μέσω ειδικής πλατφόρμας. Στα προγράμματα αυτά (κατηγορίας IIb), οι επιμορφούμενοι θα παρακολουθήσουν το πρόγραμμα εξ αποστάσεως (από το χώρο τους, μέσω του υπολογιστή τους), χωρίς να χρειάζεται να μεταβαίνουν στο Κέντρο Στήριξης Επιμόρφωσης (ΚΣΕ), το οποίο μπορεί να βρίσκεται σε άλλη γεωγραφική περιοχή, οπουδήποτε στη Ελλάδα. Σημειώνεται επίσης ότι, σε ορισμένες συστάδες (Β2.12 Επαγγέλματα Γης, Β2.13 Ειδική Αγωγή) λόγω μεγάλης ζήτησης εκ μέρους των εκπαιδευτικών, που εκφράστηκε με την υποβολή μεγάλου πλήθους αιτήσεων, δεν διατίθενται καθόλου προγράμματα προς συμπλήρωση στη φάση αυτή.
Οδηγίες για την υποβολή της αίτησης συμμετοχής σας στη Β’ φάση, θα βρείτε ΕΔΩ (σελ 31, Ενότητα 6 "Αίτηση Επιμόρφωσης – Β’ Φάση").
Η υποβολή αίτησης συμμετοχής πραγματοποιείται ΕΔΩ.
Μετά την ολοκλήρωση της Β’ φάσης αιτήσεων επιμόρφωσης, με νέα ανακοίνωση θα ενημερωθούν τα ΚΣΕ σχετικά με την υλοποίηση των προγραμμάτων που έχουν υποβάλει και τις απαραίτητες ενέργειες για την έναρξη των μαθημάτων (εγγραφές επιμορφούμενων κλπ.), καθώς επίσης και οι εκπαιδευτικοί σχετικά με τη συμμετοχή τους.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την Επιμόρφωση Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε., τις προϋποθέσεις συμμετοχής και τη διεξαγωγή των επιμορφωτικών προγραμμάτων, είναι διαθέσιμες ΕΔΩ.
Για τυχόν διευκρινίσεις που θα χρειαστείτε, μπορείτε να ανατρέξετε στις «Συχνές Ερωτήσεις» της παρούσας πύλης https://e-pimorfosi.cti.gr και συγκεκριμένα ΕΔΩ ή να χρησιμοποιήσετε το «Έντυπο Υποβολής Ερωτήματος» (επιλογή: «Υποστηρικτικές δομές» -> «Help Desk») για να υποβάλετε ηλεκτρονικά το ερώτημά σας στην Υπηρεσία Help Desk της Πράξης «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρμογή των Ψηφιακών Τεχνολογιών στην Διδακτική Πράξη (Επιμόρφωση Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε.)/ Μεταφερόμενη πράξη της ΠΠ 2014-2020» του Προγράμματος «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή», που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, ΕΣΠΑ 2021-2027) και το Ελληνικό Δημόσιο και η οποία υλοποιείται από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.) – «Διόφαντος», ως δικαιούχο φορέα, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).