Γνωστικό Αντικείμενο: Φυσική Αγωγή, Πληροφορική, Αισθητική Αγωγή (Εικαστικά), Μουσική, Μελέτη Περιβάλλοντος (Διαθεματικό).

Δημιουργός: Χαρίκλεια Πάτση - Το σενάριο περιλαμβάνεται στο επιμορφωτικό υλικό της εκπαίδευσης επιμορφωτών Β’ επιπέδου ΤΠΕ στα ΠΑΚΕ (Συστάδα 8: Φυσική Αγωγή και Υγεία), που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της παρούσας Πράξης από συγγραφική ομάδα εξειδικευμένων εκπαιδευτικών, με επιστημονικό υπεύθυνο τον κ. Παναγιώτη Αντωνίου, Καθηγητή, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Τομέας Προπονητικής.

Τάξη / Προφίλ Μαθητών: Ε’ – ΣΤ’ Δημοτικού.

Διάρκεια: ~ 3 - 4 διδακτικές ώρες.

Σύντομη Περιγραφή: Οι προτιμήσεις στη διατροφή και οι καθημερινές συνήθειες που αφορούν τις φυσικές δραστηριότητες υιοθετούνται στα παιδιά από μικρή ηλικία. Μια διατροφή πλούσια σε φρούτα, λαχανικά και όσπρια από μικρή ηλικία μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να επιλέγουν αυτές τις τροφές και στην υπόλοιπη ζωή τους. Οι συγκεκριμένες τροφές είναι πλούσιες σε αντιοξειδωτικά και φυτικές ίνες και μπορεί να ενισχύσουν τον οργανισμό ενάντια στις ασθένειες καθώς και να βοηθήσουν στη διατήρηση του ιδανικού σωματικού βάρους. Όταν το παιδί ακολουθεί διατροφή πλούσια σε λαχανικά από μικρή ηλικία, όχι μόνο αποκομίζει διατροφικά πλεονεκτήματα αλλά υιοθετεί υγιεινές διατροφικές συνήθειες που συνεχίζουν στην εφηβεία και στην ενηλικίωση. Οι έφηβοι που τρέφονται με λαχανικά και φρούτα έχουν υψηλή πρόσληψη σε αντιοξειδωτικά που προστατεύουν από τον καρκίνο και υψηλή πρόσληψη σε βιταμίνες και μέταλλα (Dunham & Kollar, 2006). Τα υπέρβαρα παιδιά είναι πιθανόν να γίνουν υπέρβαροι ενήλικες αυξάνοντας με αυτό τον τρόπο τις πιθανότητες εμφάνισης προβλημάτων υγείας όπως διαβήτη, υψηλή πίεση αίματος, καρδιαγγειακές παθήσεις και ορισμένα είδη καρκίνου.

Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο: Περιήγηση σε πηγές από το διαδίκτυο και δραστηριότητες από το Φωτόδεντρο, λογισμικό δημιουργίας σταυρόλεξου.

Γνωστικό Αντικείμενο: Κλασικός αθλητισμός, Αγωνίσματα στίβου, Άλματα.

Δημιουργός: Ιάκωβος Μαστρογιάννης, Αδαμαντία Φατσέα - Το σενάριο περιλαμβάνεται στο επιμορφωτικό υλικό της εκπαίδευσης επιμορφωτών Β’ επιπέδου ΤΠΕ στα ΠΑΚΕ (Συστάδα 8: Φυσική Αγωγή και Υγεία), που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της παρούσας Πράξης από συγγραφική ομάδα εξειδικευμένων εκπαιδευτικών, με επιστημονικό υπεύθυνο τον κ. Παναγιώτη Αντωνίου, Καθηγητή, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Τομέας Προπονητικής.

Τάξη / Προφίλ Μαθητών: ΣΤ’ Δημοτικού, Γυμνάσιο, Λύκειο.

Διάρκεια: ~ 3 διδακτικές ώρες.

Σύντομη Περιγραφή: Διερευνητική διδακτική μέθοδος με αξιοποίηση των ΤΠΕ. Οι μαθητές, εργαζόμενοι σε ομάδες, εμπλέκονται σε διερεύνηση σχετικά με τις παραμέτρους που επηρεάζουν την επίδοση στο άλμα εις μήκος.

Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο: Περιήγηση σε πηγές από το διαδίκτυο, προσομοίωση, δημιουργία σταυρόλεξου.

Γνωστικό Αντικείμενο: Τεχνολογία με διαθεματική προσέγγιση μέσω του μαθήματος της Φυσικής.

Δημιουργός: Το σενάριο περιλαμβάνεται στο επιμορφωτικό υλικό της εκπαίδευσης επιμορφωτών Β’ επιπέδου ΤΠΕ στα ΠΑΚΕ (Συστάδα 9: Εκπαιδευτικοί Μηχανικοί), που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της παρούσας Πράξης από συγγραφική ομάδα εξειδικευμένων εκπαιδευτικών, με επιστημονική υπεύθυνη την κ. Κυπαρισσία Παπανικολάου, Καθηγήτρια, Ανωτάτη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ), Παιδαγωγικό Τμήμα.

Τάξη / Προφίλ Μαθητών: Β’ – Γ’ Γυμνασίου.

Σύνδεση με το ΑΠΣ: Σχεδιασμός και κατασκευή υπό κλίμακα πρωτοτύπου δικτυωτής γέφυρας με την χρήση CAD/CAM εξοπλισμού.

  • Άξονας 8. Τα χαρακτηριστικά της μελέτης και της σχεδίασης
  • Άξονας 9. Σχεδίαση και μελέτη μηχανικών
  • Άξονας 11. Εφαρμογή διαδικασιών σχεδίασης και μελέτης

Διάρκεια: ~ 20 διδακτικές ώρες (5 μήνες).

Σύντομη Περιγραφή: Οι μαθητές δουλεύουν σε ομάδες των δύο ή τριών μαθητών ανάλογα με τις συνθήκες διεξαγωγής του μαθήματος. Ο καθηγητής σε ρόλο διευκολυντή βοηθάει τους μαθητές, στα πλαίσια του κύκλου σχεδιασμού προϊόντων, να σχεδιάσουν την γέφυρά τους βάσει των προδιαγραφών που έχουν τεθεί.

Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο: WestPoint Bridge Designer, Google Drive, Microsoft Office, Solid Works 3D Modelling ή google sketch app ή tinkercad ή 3Dslash ή όποιο άλλο σχεδιαστικό λογισμικό μπορεί να έχει το σχολείο.

Γνωστικό Αντικείμενο: Εισαγωγή στις βασικές Αρχές Μηχανολογίας.

Δημιουργός: Το σενάριο περιλαμβάνεται στο επιμορφωτικό υλικό της εκπαίδευσης επιμορφωτών Β’ επιπέδου ΤΠΕ στα ΠΑΚΕ (Συστάδα 9: Εκπαιδευτικοί Μηχανικοί), που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της παρούσας Πράξης από συγγραφική ομάδα εξειδικευμένων εκπαιδευτικών, με επιστημονική υπεύθυνη την κ. Κυπαρισσία Παπανικολάου, Καθηγήτρια, Ανωτάτη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ), Παιδαγωγικό Τμήμα.

Τάξη / Προφίλ Μαθητών: Α’ Λυκείου ΕΠΑ.Λ.

Διάρκεια: ~ 2 – 3 διδακτικές ώρες.

Σύντομη Περιγραφή: Στο πλαίσιο της εισαγωγής στις βασικές Αρχές Μηχανολογίες οι μαθητές διδάσκονται τις θερμοδυναμικές μεταβολές τέλειων αερίων, τις σχέσεις των μεγεθών και τα αντίστοιχα διαγράμματα. Μέρος του αναλυτικού τους προγράμματος είναι επίσης και η μελέτη των θερμικών κύκλων έργου των ΜΕΚ. Στο σενάριο αυτό με τη βοήθεια του εικονικού εργαστηρίου οι μεταβολές προσεγγίζονται πειραματικά και οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να τα μελετήσουν χωρίς ιδιαίτερα απαιτητική μαθηματική επεξεργασία.

Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο: Εικονικό εργαστήριο θερμοδυναμικής Σ.Ε.Π. (Λογισμικό).

 

Γνωστικό Αντικείμενο: Γερμανική Γλώσσα με διαθεματική προσέγγιση στις ενότητες «Δημοκρατικό Πολίτευμα» και «Σύνταγμα μίας χώρας».

Δημιουργός: Δημήτριος Ζέππος - Το σενάριο περιλαμβάνεται στο επιμορφωτικό υλικό της εκπαίδευσης επιμορφωτών Β’ επιπέδου ΤΠΕ στα ΠΑΚΕ (Συστάδα 6: Ξένες Γλώσσες), που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της παρούσας Πράξης από συγγραφική ομάδα εξειδικευμένων εκπαιδευτικών, με επιστημονική υπεύθυνη την κ. Βασιλική Μητσικοπούλου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ), Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Τομέας Γλώσσας – Γλωσσολογίας.

Τάξη / Προφίλ Μαθητών: Γ’ Γυμνασίου/ Επίπεδο Α2.

Σύνδεση με Σχολικό Εγχειρίδιο: Δεν εντάσσεται στις διδακτικές ενότητες του επίσημου διδακτικού εγχειριδίου. Σενάριο σύμφωνο με τις προτάσεις του ΕΠΣ-ξγ για τη διεπιστημονική χρήση της ξένης γλώσσας ως μέσο μεταφοράς εννοιών.

Διάρκεια: ~ 6 – 7 διδακτικές ώρες.

Σύντομη Περιγραφή: Το σενάριο αναφέρεται στο Σύνταγμα του ελεύθερου μικρο-κράτους Ούσουπις της Λιθουανίας που εδρεύει στην πρωτεύουσα της Λιθουανίας και είναι δημιούργημα μίας ομάδας καλλιτεχνών. Μέσα από τη γνωριμία με την ιστορία και τις επιδιώξεις των δημιουργών του μικρο-κράτους, οι μαθητές συναντούν τη φρασεολογία που σχετίζεται με τη διατύπωση συνταγματικών ρυθμίσεων και καλούνται να δημιουργήσουν ένα δικό στους σύνταγμα για μία φανταστική μικρο-χώρα. Οι τεχνικές που χρησιμοποιούνται αξιοποιούν τις δυνατότητες της αντεστραμμένης τάξης και της ιστοαναζήτησης, εφαρμόζουν αρχές της γλωσσικής διαμεσολάβησης και επιδιώκουν την ενίσχυση διαφόρων ειδών γραμματισμού.

Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο: Ψηφιακά λεξικά, φύλλα εργασίας, επεξεργαστής κειμένου, λογισμικό παρουσίασης, λογισμικό δημοσκοπήσεων, αξιοποίηση πηγών από το διαδίκτυο, διαδραστικός πίνακας.