Στις 12 Ιανουαρίου 2019 ξεκίνησαν τα μαθήματα που αφορούν στην Εκπαίδευση 300 νέων Επιμορφωτών Β’ επιπέδου ΤΠΕ σε Πανεπιστημιακά Κέντρα Επιμόρφωσης (ΠΑ.Κ.Ε.), στο πλαίσιο της Πράξης «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδακτική πράξη (Επιμόρφωση Β’ επιπέδου ΤΠΕ)», http://e-pimorfosi.cti.gr, του Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού – Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», ΕΣΠΑ 2014-2020.

Το πρόγραμμα εκπαίδευσης επιμορφωτών, 380 διδακτικών ωρών, εξάμηνης διάρκειας, υλοποιείται με βάση ένα μεικτό μοντέλο επιμόρφωσης, το οποίο περιλαμβάνει δια ζώσης συνεδρίες, που λαμβάνουν χώρα στις εγκαταστάσεις των ΠΑ.Κ.Ε. (εν γένει σε μηνιαία βάση εντός σαββατοκύριακων), σύγχρονες εξ αποστάσεως συνεδρίες με χρήση ειδικής πλατφόρμας (2 φορές την εβδομάδα), ασύγχρονες δράσεις καθώς και πρακτική άσκηση σε σχολεία και Κέντρα Επιμόρφωσης.

Την εκπαίδευση των επιμορφωτών έχει αναλάβει ένωση εννέα (9) Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΕΙ): Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (συντονιστής φορέας), Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ), Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Πανεπιστήμιο Πατρών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Ανωτάτη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ)

Η εκπαίδευση υλοποιείται σε 10-μελή, εν γένει, τμήματα εκπαιδευτικών ίδιων ή συναφών κλάδων, ομαδοποιημένων σε 12 «συστάδες»: Φιλολογικά, Φυσικές Επιστήμες, Μαθηματικά, Πληροφορική, Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, Ξένες Γλώσσες, Καλές Τέχνες, Φυσική Αγωγή και Υγεία, Εκπαιδευτικοί Μηχανικοί, Οικονομία, Διοίκηση και Κοινωνικές Επιστήμες, Επαγγέλματα Γης, Ειδική Αγωγή.

Οι εκπαιδευόμενοι υποψήφιοι επιμορφωτές προέρχονται από όλη τη χώρα και με την επιτυχή ολοκλήρωση της εκπαίδευσης και την πιστοποίησή τους, θα καλύψουν γεωγραφικά κενά και θα εμπλουτίσουν με νέους κλάδους και ειδικότητες εκπαιδευτικών το υφιστάμενο Μητρώο Επιμορφωτών Β’ επιπέδου ΤΠΕ που μέχρι σήμερα περιλαμβάνει επιμορφωτές μόνο των «βασικών» ειδικοτήτων.

Οι επιμορφωτές Β’ επιπέδου ΤΠΕ, αναλαμβάνοντας την επιμόρφωση συναδέλφων τους για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη, συμβάλλουν καθοριστικά στην ένταξη των ψηφιακών τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία και στη δημιουργία της αντίστοιχης εκπαιδευτικής κοινότητας που ήδη αριθμεί πολλές χιλιάδες μέλη:

  • περισσότεροι από 27.000 εκπαιδευτικοί των «βασικών» κλάδων, που έχουν συμμετάσχει στην ολοκληρωμένη επιμόρφωση Β’ επιπέδου ΤΠΕ στο διάστημα 2008 – 2015,
  • περισσότεροι από 24.000 εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων και ειδικοτήτων, που έχουν συμμετάσχει στην εισαγωγική επιμόρφωση Β1 επιπέδου ΤΠΕ από τον Μάιο 2017 μέχρι σήμερα.

Καλούνται τα Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης (Κ.Σ.Ε.) του Μητρώου Κ.Σ.Ε. της Πράξης «ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ (ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β’ ΕΠΙΠΕΔΟΥ Τ.Π.Ε.)» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού – Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, ΕΣΠΑ 2014-2020) και το Ελληνικό Δημόσιο,

να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για να υλοποιήσουν προγράμματα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών σε όλη την Ελλάδα, με τίτλο «Εισαγωγική Επιμόρφωση για την εκπαιδευτική αξιοποίηση Τ.Π.Ε. (Β1 επίπεδο Τ.Π.Ε.)» κατά την 5η περίοδο επιμόρφωσης Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε., με προβλεπόμενη έναρξη στα τέλη Μαρτίου 2019, για εκπαιδευτικούς όλων των κλάδων και ειδικοτήτων.

Με την εφαρμογή χαρακτηριστικών «μεικτού μοντέλου» επιμόρφωσης σε μεγάλο ποσοστό του συνόλου των προγραμμάτων και την αξιοποίηση ειδικής πλατφόρμας για την υποστήριξη σύγχρονων εξ αποστάσεως επιμορφωτικών συνεδριών, δίνεται η δυνατότητα συμμετοχής σε όλους τους εκπαιδευτικούς, ανεξάρτητα από τον τόπο που υπηρετούν, όπως για παράδειγμα σε εκπαιδευτικούς από νησιωτικές περιοχές, περιοχές με έλλειψη επιμορφωτών και εν γένει περιοχές, στις οποίες για οποιοδήποτε λόγο δεν είναι εφικτό να υλοποιηθούν αρκετά προγράμματα «παραδοσιακού μοντέλου» (αποκλειστικά δια ζώσης επιμορφωτικές συνεδρίες) για να καλύψουν τις επιμορφωτικές τους ανάγκες, καθώς και σε αποσπασμένους στο εξωτερικό εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε ελληνικά σχολεία της ομογένειας.

Η υποβολή αιτήσεων των ΚΣΕ γίνεται ηλεκτρονικά στη διεύθυνση https://e-pimorfosi.cti.gr/mis, με χρήση των κωδικών πρόσβασης που έχουν ήδη αποκτήσει οι Υπεύθυνοι των καλούμενων Κ.Σ.Ε., το αργότερο μέχρι την Τρίτη 15 Ιανουαρίου 2019.

Το πλήρες κείμενο της Πρόσκλησης είναι διαθέσιμο ΕΔΩ.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις λειτουργίες του Πληροφοριακού Συστήματος για την υποβολή αίτησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος των ΚΣΕ περιλαμβάνονται στο Εγχειρίδιο Χρήσης που είναι διαθέσιμο ΕΔΩ.

Για άμεση ενημέρωση, διευκρινίσεις, καθώς και άλλες λεπτομέρειες σχετικά με τις διαδικασίες της Πρόσκλησης και τη διεξαγωγή των προγραμμάτων, οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να επισκέπτονται την Πύλη Ενημέρωσης της Πράξης, στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

https://e-pimorfosi.cti.gr

ώστε να παρακολουθούν τις ανακοινώσεις και τις συχνές ερωτήσεις που δημοσιεύονται εκεί ή/και να υποβάλλουν τυχόν ερωτήματα ηλεκτρονικά στην υπηρεσία υποστήριξης Help Desk της Πράξης ΕΔΩ.

Γνωστοποιείται ότι ολοκληρώθηκε η διαδικασία επιλογής των 300 νέων επιμορφωτών (Π647/4-6-2018 Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για την Εκπαίδευση Επιμορφωτών Β΄ Επιπέδου ΤΠΕ) της Πράξης «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρμογή των Ψηφιακών Τεχνολογιών στη Διδακτική Πράξη (Επιμόρφωση Β΄ Επιπέδου ΤΠΕ)», η οποία διενεργήθηκε από την προς τούτο ορισθείσα Επιτροπή Αξιολόγησης. Οι οριστικοί κατάλογοι επιτυχόντων – επιλαχόντων, καθώς και άλλες πληροφορίες σχετικές με τη διαδικασία επιλογής και την εκπαίδευση των επιμορφωτών (κατάλογος των υποψηφίων που αποκλείστηκαν λόγω μη πλήρωσης των ελάχιστων προϋποθέσεων συμμετοχής, οι αποφάσεις της Επιτροπής επί των ενστάσεων που υποβλήθηκαν κ.α.) διατίθενται στους υποψηφίους εδώ, με χρήση των κωδικών που χρησιμοποιήθηκαν για την υποβολή των αιτήσεων.

Η εκπαίδευση των 300 νέων επιμορφωτών Β’ επιπέδου ΤΠΕ είναι προγραμματισμένη να ξεκινήσει το Σάββατο 12 Ιανουαρίου 2019. Η εκπαίδευση θα υλοποιηθεί από ένωση 9 Πανεπιστημιακών Κέντρων Επιμόρφωσης (ΠΑΚΕ), τα οποία είναι Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, με επί κεφαλής το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Θα ακολουθηθεί το μεικτό μοντέλο επιμόρφωσης, που περιλαμβάνει σύγχρονες εξ αποστάσεως επιμορφωτικές συνεδρίες με χρήση ειδικής πλατφόρμας, ασύγχρονες δράσεις και μικρό αριθμό διά ζώσης επιμορφωτικών συνεδριών που θα λάβουν χώρα στις εγκαταστάσεις των ΠΑΚΕ σε πανελλαδικό επίπεδο.

Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να ενημερωθούν από το αναλυτικό μήνυμα που θα λάβουν στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο τους (στη διεύθυνση email που δήλωσαν κατά την εγγραφή τους στο Πληροφοριακό Σύστημα του Έργου).

Ξεκίνησαν από αυτή την εβδομάδα (από 12/11/2019) τα προγράμματα της 4ης περιόδου επιμόρφωσης Β1 επιπέδου ΤΠΕ στα οποία συμμετέχουν 6.755 εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων και ειδικοτήτων, που υπηρετούν σε όλη την Ελλάδα ή το Εξωτερικό (ελληνικά σχολεία της ομογένειας). Έτσι, μαζί με τις προηγούμενες τρεις περιόδους που έχουν διεξαχθεί από τον Μάιο 2017 μέχρι σήμερα, ο συνολικός αριθμός των συμμετεχόντων στην επιμόρφωση Β1 επιπέδου ΤΠΕ ανέρχεται σε 24.281 εκπαιδευτικούς. Αναλυτικά στοιχεία περιλαμβάνονται στους Πίνακες 1 και 2.


Τα προγράμματα αυτά αφορούν σε εισαγωγική επιμόρφωση σχετικά με την εκπαιδευτική αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών (Β1 επίπεδο ΤΠΕ), έχουν διάρκεια 36 διδακτικών ωρών και υλοποιούνται από εξειδικευμένους επιμορφωτές του Μητρώου Β’ επιπέδου ΤΠΕ και Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης (Κ.Σ.Ε.) που είναι σχολεία ή άλλοι εκπαιδευτικοί φορείς σε όλη την Ελλάδα, με το «παραδοσιακό» (δια ζώσης συνεδρίες) ή το «μεικτό» μοντέλο επιμόρφωσης (σύγχρονες εξ αποστάσεως συνεδρίες, με χρήση ειδικής πλατφόρμας υποστήριξης εικονικής τάξης και κατά περίπτωση, δυο δια ζώσης συνεδρίες σε ένα σαββατοκύριακο).


Η εφαρμογή του μεικτού μοντέλου επιμόρφωσης σε σημαντικό αριθμό των υλοποιούμενων προγραμμάτων, δίνει τη δυνατότητα και την ευκαιρία συμμετοχής σε εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε απομακρυσμένες ή απομονωμένες περιοχές. Με τον τρόπο αυτό, στους συμμετέχοντες της 4ης περιόδου επιμόρφωσης περιλαμβάνονται 788 εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε μικρές νησιωτικές περιοχές και 38 εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στο εξωτερικό για τις ανάγκες της ομογένειας, οι οποίοι παρακολουθούν τα μαθήματα από απόσταση, μέσω της ειδικής πλατφόρμας σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Αναλυτικά στοιχεία περιλαμβάνονται αντίστοιχα, στον Πίνακα 3 και στον Πίνακα 4.


Η επιμόρφωση διεξάγεται στο πλαίσιο της πράξης με τίτλο «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδακτική πράξη (Επιμόρφωση Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε.)», http://e-pimorfosi.cti.gr, του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ (2014-2020), η οποία περιλαμβάνει δράσεις επιμόρφωσης και πιστοποίησης γνώσεων και δεξιοτήτων εκπαιδευτικής αξιοποίησης Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) για 35.000 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.