Στις 12 Ιανουαρίου 2019 ξεκίνησαν τα μαθήματα που αφορούν στην Εκπαίδευση 300 νέων Επιμορφωτών Β’ επιπέδου ΤΠΕ σε Πανεπιστημιακά Κέντρα Επιμόρφωσης (ΠΑ.Κ.Ε.), στο πλαίσιο της Πράξης «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδακτική πράξη (Επιμόρφωση Β’ επιπέδου ΤΠΕ)», http://e-pimorfosi.cti.gr, του Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού – Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», ΕΣΠΑ 2014-2020.

Το πρόγραμμα εκπαίδευσης επιμορφωτών, 380 διδακτικών ωρών, εξάμηνης διάρκειας, υλοποιείται με βάση ένα μεικτό μοντέλο επιμόρφωσης, το οποίο περιλαμβάνει δια ζώσης συνεδρίες, που λαμβάνουν χώρα στις εγκαταστάσεις των ΠΑ.Κ.Ε. (εν γένει σε μηνιαία βάση εντός σαββατοκύριακων), σύγχρονες εξ αποστάσεως συνεδρίες με χρήση ειδικής πλατφόρμας (2 φορές την εβδομάδα), ασύγχρονες δράσεις καθώς και πρακτική άσκηση σε σχολεία και Κέντρα Επιμόρφωσης.

Την εκπαίδευση των επιμορφωτών έχει αναλάβει ένωση εννέα (9) Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΕΙ): Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (συντονιστής φορέας), Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ), Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Πανεπιστήμιο Πατρών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Ανωτάτη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ)

Η εκπαίδευση υλοποιείται σε 10-μελή, εν γένει, τμήματα εκπαιδευτικών ίδιων ή συναφών κλάδων, ομαδοποιημένων σε 12 «συστάδες»: Φιλολογικά, Φυσικές Επιστήμες, Μαθηματικά, Πληροφορική, Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, Ξένες Γλώσσες, Καλές Τέχνες, Φυσική Αγωγή και Υγεία, Εκπαιδευτικοί Μηχανικοί, Οικονομία, Διοίκηση και Κοινωνικές Επιστήμες, Επαγγέλματα Γης, Ειδική Αγωγή.

Οι εκπαιδευόμενοι υποψήφιοι επιμορφωτές προέρχονται από όλη τη χώρα και με την επιτυχή ολοκλήρωση της εκπαίδευσης και την πιστοποίησή τους, θα καλύψουν γεωγραφικά κενά και θα εμπλουτίσουν με νέους κλάδους και ειδικότητες εκπαιδευτικών το υφιστάμενο Μητρώο Επιμορφωτών Β’ επιπέδου ΤΠΕ που μέχρι σήμερα περιλαμβάνει επιμορφωτές μόνο των «βασικών» ειδικοτήτων.

Οι επιμορφωτές Β’ επιπέδου ΤΠΕ, αναλαμβάνοντας την επιμόρφωση συναδέλφων τους για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη, συμβάλλουν καθοριστικά στην ένταξη των ψηφιακών τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία και στη δημιουργία της αντίστοιχης εκπαιδευτικής κοινότητας που ήδη αριθμεί πολλές χιλιάδες μέλη:

  • περισσότεροι από 27.000 εκπαιδευτικοί των «βασικών» κλάδων, που έχουν συμμετάσχει στην ολοκληρωμένη επιμόρφωση Β’ επιπέδου ΤΠΕ στο διάστημα 2008 – 2015,
  • περισσότεροι από 24.000 εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων και ειδικοτήτων, που έχουν συμμετάσχει στην εισαγωγική επιμόρφωση Β1 επιπέδου ΤΠΕ από τον Μάιο 2017 μέχρι σήμερα.