Γνωστικό Αντικείμενο: Μηχανική Αντοχή Υλικών.

Δημιουργός: Γεώργιος ΒουνάτσοςΤο σενάριο περιλαμβάνεται στο πρόσθετο επιμορφωτικό υλικό της Συστάδας «Εκπαιδευτικοί Μηχανικοί», το οποίο αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του υποέργου «Εκπαίδευση Επιμορφωτών Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε.» της παρούσας Πράξης, που υλοποιήθηκε από εννέα ελληνικά ΑΕΙ (Πανεπιστημιακά Κέντρα Επιμόρφωσης / ΠΑ.Κ.Ε.) με συντονιστή φορέα το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Συγκεκριμένα, πρόκειται για επιμορφωτικό υλικό που συντάχθηκε από συγγραφική ομάδα με επικεφαλής την επιστημονική υπεύθυνη για  την παραπάνω συστάδα εκ μέρους των ΠΑ.Κ.Ε., Μαρία Μουντρίδου, Επίκουρη Καθηγήτρια της Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ), ως πρόσθετο - συμπληρωματικό του αντίστοιχου υλικού που αναπτύχθηκε και διατέθηκε για την εκπαίδευση των επιμορφωτών από τους φορείς υλοποίησης της Πράξης, Ι.Τ.Υ.Ε. – «Διόφαντος» και Ι.Ε.Π.

Τάξη / Προφίλ Μαθητών: B’ ΕΠΑ.Λ.

Σύνδεση με Σχολικό Εγχειρίδιο: Η επίλυση δοκών και τα διαγράμματα τεμνουσών δυνάμεων και καμπτικών ροπών παρουσιάζονται στο σχολικό εγχειρίδιο Μηχανική Αντοχή Υλικών (κεφάλαιο 8ο , σελ. 187). Τομείς ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ και ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ, ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ.

Διάρκεια: ~ 2 διδακτικές ώρες.

Σύντομη Περιγραφή: Οι μαθητές με τη βοήθεια του Φύλλου Εργασίας καθοδηγούνται στην αναπαράσταση μιας εντατικής κατάστασης, με συγκεκριμένες τιμές μέτρου, κατεύθυνσης και θέσης του σημείου εφαρμογής της εξωτερικής δύναμης. Στη συνέχεια, οι μαθητές καθοδηγούνται στην αναπαράσταση μιας ακόμη εντατικής κατάστασης με διαφοροποιημένα αυτή τη φορά χαρακτηριστικά της εξωτερικής δύναμης, και τους ζητείται να επαναλάβουν τις διαδικασίες παρατήρησης και καταγραφής των αποτελεσμάτων. Έπειτα, οι μαθητές με τη βοήθεια του Φύλλου Εργασίας καλούνται να πειραματιστούν με το μαθησιακό αντικείμενο και στη συνέχεια να διατυπώσουν μια απάντηση-πρόβλεψη σε μία ερώτηση-πρόβλημα που τους τίθεται, με βάση τις παρατηρήσεις τους. Τέλος προτείνονται δραστηριότητες ελέγχου των προβλέψεων των μαθητών και ακολουθεί συζήτηση και ανατροφοδότηση πάνω στα αποτελέσματα που προκύπτουν.

Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο: Αξιοποίηση δραστηριοτήτων από Φωτόδεντρο, φύλλα εργασίας, βιντεοπροβολέας.