Γνωστικό Αντικείμενο: Γεωπληροφορική.

Δημιουργός: Γιάννης Τζωρτζάκης - Το σενάριο περιλαμβάνεται στο επιμορφωτικό υλικό της εκπαίδευσης επιμορφωτών Β’ επιπέδου ΤΠΕ στα ΠΑΚΕ (Συστάδα 9: Εκπαιδευτικοί Μηχανικοί), που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της παρούσας Πράξης από συγγραφική ομάδα εξειδικευμένων εκπαιδευτικών, με επιστημονική υπεύθυνη την κ. Κυπαρισσία Παπανικολάου, Καθηγήτρια, Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ), Παιδαγωγικό Τμήμα.

Τάξη / Προφίλ Μαθητών: Α’ και Γ' ΕΠΑ.Λ.

Σύνδεση με το ΑΠΣ: Το εκπαιδευτικό σενάριο συνδέεται με την ύλη του μαθήματος: «Ερευνητικές Εργασίες στην Τεχνολογία (ΕΕΤ)» της Α' τάξης ΕΠΑΛ και του μαθήματος: «Γεωπληροφορική» του Τομέα Δομικών Έργων – Δομημένου Περιβάλλοντος και Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού της Γ' τάξης ΕΠΑΛ.

Διάρκεια: ~ 8 διδακτικές ώρες.

Σύντομη Περιγραφή: Το παρόν σενάριο εισάγει το χρήστη σε ένα από τα σημαντικότερα αντικείμενα της Γεωπληροφορικής, που είναι η απάντηση χωρικών ερωτημάτων, αξιοποιώντας τόσο διανυσματικά (vecror) όσο και πλεγματικά (raster) δεδομένα. Συγκεκριμένα, αφορά στην υποβολή χωρικών ερωτημάτων και τη συναλήθευσή τους, προκειμένου να οδηγηθούν οι μαθητές σε χωροταξικές προτάσεις που να συμφωνούν με τα κριτήρια που τους έχουν δοθεί. Το σενάριο παράλληλα αποτελεί πρόταση περί του τρόπου επίλυσης χωροταξικών προβλημάτων με δεδομένα/ους κριτήρια/κανόνες σχεδιασμού των χωρικών ερωτημάτων.

Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο: Λογισμικό Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών (GIS) - Γεωπληροφορικής (ArcGIS ή Grass ή QGIS), φύλλα εργασίας, βιντεοπροβολέας.