Εισαγωγική Επιμόρφωση για την εκπαιδευτική αξιοποίηση Τ.Π.Ε. (Β1 επίπεδο Τ.Π.Ε.)
Πώς υποβάλλουν αιτήσεις οι εκπαιδευτικοί για τη συμμετοχή τους στην επιμόρφωση Β’ Επιπέδου;
Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί ενημερώνονται για τα διαθέσιμα, για κάθε μια περίοδο επιμόρφωσης Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε., προγράμματα των Κ.Σ.Ε. και υποβάλλουν ηλεκτρονικά τις αιτήσεις τους, μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος του έργου http://e-pimorfosi.cti.gr/mis και με χρήση των κωδικών που τους έχουν αποδοθεί κατά την πιστοποίηση τους στο Α’ Επίπεδο, στα επιμορφωτικά προγράμματα που αφορούν την ειδικότητά τους. Για τους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής και εν γένει όσους εκπαιδευτικούς δεν διαθέτουν ήδη προσωπικούς κωδικούς πρόσβασης στο Πληροφοριακό σύστημα της Πράξης, λαμβάνεται σχετική μέριμνα προκειμένου να τους αποδοθούν. Τυχόν εξειδικεύσεις σχετικά με την εντοπιότητα των δυνητικών επιμορφούμενων ενός προγράμματος (πχ. στην περίπτωση προγραμμάτων «μεικτού μοντέλου» επιμόρφωσης), γίνονται γνωστές στους ενδιαφερόμενους μέσω του περιβάλλοντος υποβολής αιτήσεων του Πληροφοριακού συστήματος.
Οι αιτήσεις των εκπαιδευτικών και η κατανομή τους στα διαθέσιμα προγράμματα επιμόρφωσης γίνεται σε 2 φάσεις:
Α’ Φάση: Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί υποβάλλουν αιτήσεις συμμετοχής και λαμβάνουν αυτόματα, μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος, έναν τυχαίο αριθμό για την συμμετοχή τους στην κλήρωση που θα ακολουθήσει σε περίπτωση μεγάλου αριθμού ενδιαφερομένων στα προγράμματα της επιλογής τους. Κάθε εκπαιδευτικός δηλώνει τα προγράμματα στα οποία επιθυμεί να συμμετάσχει και τα κατατάσσει με σειρά προτίμησης. Συγκεκριμένα, στις περιπτώσεις που στις επιλογές που του δίνονται περιλαμβάνονται προγράμματα και των δύο κατηγοριών, δηλώνει πρώτα με σειρά προτίμησης τα προγράμματα της κατηγορίας ΙΙa (τα οποία απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς της οικείας διεύθυνσης εκπαίδευσης) και στη συνέχεια, ως επόμενα στη σειρά προτίμησης τυχόν προγράμματα κατηγορίας IIb. Ακολουθεί η κλήρωση για την κατανομή των εκπαιδευτικών στα προγράμματα επιμόρφωσης. Στην περίπτωση που σύμφωνα με την σχετική Πρόσκληση, έχει κατ’ εξαίρεση επιτραπεί η συμμετοχή σε εκπαιδευτικούς που δε διαθέτουν Πιστοποίηση Α’ επιπέδου Τ.Π.Ε., αποδίδεται προτεραιότητα στους εκπαιδευτικούς που είτε διαθέτουν πιστοποίηση Α’ επιπέδου Τ.Π.Ε. είτε είναι εγγεγραμμένοι σε Μητρώα επιμορφωτών Α’ επιπέδου Τ.Π.Ε. είτε είναι εκπαιδευτικοί κλάδου Πληροφορικής – ΠΕ86.
Β’ Φάση: Στη συνέχεια, δημοσιοποιούνται τα αποτελέσματα της Α’ φάσης (επιτυχόντες, επιλαχόντες εκπαιδευτικοί) και δίνεται η δυνατότητα συμπλήρωσης κενών θέσεων στα επιμορφωτικά προγράμματα, τόσο με επικαιροποίηση των επιλογών σε αιτήσεις εκπαιδευτικών που δεν κληρώθηκαν, όσο και με νέες αιτήσεις. Συγκεκριμένα, δυνατότητα υποβολής ή επικαιροποίησης αίτησης σε αυτή τη φάση θα έχουν:
- οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι κατά την Α’ Φάση δεν κληρώθηκαν και δεν έχουν ενταχθεί σε προγράμματα που συμπληρώνουν ικανό αριθμό αιτήσεων/ επιμορφούμενων προκειμένου να υλοποιηθούν,
- επιλαχόντες σε προγράμματα που συμπληρώθηκαν κατά την Α’ φάση και πρόκειται να υλοποιηθούν,
- άλλοι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να υποβάλουν νέα αίτηση σε αυτή τη φάση.
Η κατανομή/ τοποθέτηση των ενδιαφερομένων στα παραπάνω προγράμματα στη Β’ φάση, γίνεται άμεσα κατά σειρά απόλυτης χρονικής προτεραιότητας.
Το εγχειρίδιο χρήσης του Πληροφοριακού Συστήματος για την ανάκτηση απόκτηση και ενεργοποίηση κωδικών εισόδου για εκπαιδευτικούς είναι διαθέσιμο εδώ.
Το εγχειρίδιο χρήσης του Πληροφοριακού Συστήματος για την υποβολή αίτησης εκπαιδευτικών για συμμετοχή σε προγράμματα επιμόρφωσης Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. είναι διαθέσιμο εδώ.
Πώς ενημερώνονται οι εκπαιδευτικοί για το αποτέλεσμα της κλήρωσης στην λήξη της Α’ Φάσης;
Το αποτέλεσμα της κλήρωσης ανακοινώνεται μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων (Α’ φάση), προσωπικά σε κάθε εκπαιδευτικό και μόνο μέσα από το Πληροφοριακό Σύστημα του έργου http://e-pimorfosi.cti.gr/mis με χρήση των κωδικών τους.
Ποια τα πιθανά αποτελέσματα της κλήρωσης κατά τη λήξη της Α’ Φάσης των αιτήσεων των εκπαιδευτικών;
Ο εκπαιδευτικός που είχε συμμετάσχει με αίτηση κατά την Α’ φάση ενημερώνεται από το σύστημα για το αποτέλεσμα της κλήρωσης:
- Επιτυχόντες, χαρακτηρίζονται οι εκπαιδευτικοί που κληρώθηκαν σε πρόγραμμα που πρόκειται να υλοποιηθεί.
- Επιλαχόντες, χαρακτηρίζονται οι εκπαιδευτικοί που κληρώθηκαν σε πρόγραμμα αλλά με σειρά κατάταξης – βάσει του τυχαίου αριθμού κλήρωσης – μεγαλύτερης της δυναμικότητας του προγράμματος.
- Κληρωμένοι, χαρακτηρίζονται οι εκπαιδευτικοί που κληρώθηκαν και έχουν ενταχθεί σε προγράμματα που δεν συμπληρώνουν ικανό αριθμό αιτήσεων/ επιμορφούμενων προκειμένου να υλοποιηθούν. Τα προγράμματα αυτά διατίθενται και στην Β’ Φάση υποβολής αιτήσεων εκπαιδευτικών προκειμένου να συμπληρώσουν ικανό αριθμό και να μπορούν να υλοποιηθούν.
- Μη κληρωθέντες, χαρακτηρίζονται οι εκπαιδευτικοί που δεν κληρώθηκαν και δεν έχουν ενταχθεί σε προγράμματα που συμπληρώνουν ικανό αριθμό αιτήσεων/ επιμορφούμενων προκειμένου να υλοποιηθούν.
Ποιοι έχουν δυνατότητα υποβολής ή επικαιροποίησης αίτησης κατά την Β’ Φάση;
Δυνατότητα υποβολής ή επικαιροποίησης αίτησης κατά την Β’ Φάση αιτήσεων εκπαιδευτικών έχουν:
- Εκπαιδευτικοί οι οποίοι κατά την Α’ Φάση δεν κληρώθηκαν και δεν έχουν ενταχθεί σε προγράμματα που συμπληρώνουν ικανό αριθμό αιτήσεων/ επιμορφούμενων προκειμένου να υλοποιηθούν.
- Επιλαχόντες σε προγράμματα που συμπληρώθηκαν κατά την Α’ Φάση και πρόκειται να υλοποιηθούν.
- Άλλοι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να υποβάλουν νέα αίτηση σε αυτή τη φάση.
Πώς γίνεται η κατανομή/ τοποθέτηση των ενδιαφερομένων στα προγράμματα κατά την Β’ Φάση υποβολής των αιτήσεων των εκπαιδευτικών;
Η κατανομή/ τοποθέτηση των ενδιαφερομένων στα προγράμματα κατά την Β’ Φάση υποβολής αιτήσεων εκπαιδευτικών, γίνεται άμεσα κατά σειρά απόλυτης χρονικής προτεραιότητας.
Με την ολοκλήρωση της Α’ Φάσης είμαι «επιτυχών». Τι σημαίνει αυτό και τι πρέπει να κάνω στη Β’ Φάση;
Ως επιτυχόντες χαρακτηρίζονται οι εκπαιδευτικοί που κληρώθηκαν σε πρόγραμμα που πρόκειται να υλοποιηθεί. Δεν χρειάζεται, εν γένει, να κάνουν κάποια ενέργεια κατά τη διάρκεια της Β’ Φάσης και η μετακίνησή τους σε άλλο πρόγραμμα δεν επιτρέπεται. Σε περίπτωση που δεν τους εξυπηρετεί το αποτέλεσμα της κλήρωσης ενημερώνουν σχετικά το ΚΣΕ με την έναρξη των εγγραφών ώστε η θέση τους να καλυφθεί από τη λίστα των επιλαχόντων.
Με την ολοκλήρωση της Α’ Φάσης είμαι «επιλαχών». Τι σημαίνει αυτό και τι πρέπει να κάνω στη Β’ Φάση;
Ως επιλαχόντες χαρακτηρίζονται οι εκπαιδευτικοί που κληρώθηκαν σε πρόγραμμα αλλά με σειρά κατάταξης – βάσει του τυχαίου αριθμού κλήρωσης – μεγαλύτερης της δυναμικότητας του προγράμματος. Το σύστημα ενημερώνει τον επιλαχόντα εκπαιδευτικό για τη σειρά κατάταξης που έχει στο σύνολο όλων των επιλαχόντων. Με βάση αυτή την πληροφορία ο επιλαχών έχει τη δυνατότητα στη Β’ φάση να αλλάξει / τροποποιήσει το πρόγραμμά του ώστε να αυξήσει τις πιθανότητες συμμετοχής του σε πρόγραμμα επιμόρφωσης. Για παράδειγμα αλλαγή σε πρόγραμμα με διαθέσιμες θέσεις ή βελτίωση σειράς επιλαχόντα σε άλλο.
Με την ολοκλήρωση της Α’ Φάσης δεν κληρώθηκα σε κάποιο πρόγραμμα. Τι σημαίνει αυτό και τι πρέπει να κάνω στη Β’ Φάση;
Ως μη κληρωθέντες, χαρακτηρίζονται οι εκπαιδευτικοί που δεν κληρώθηκαν και δεν έχουν ενταχθεί σε προγράμματα που συμπληρώνουν ικανό αριθμό αιτήσεων/ επιμορφούμενων προκειμένου να υλοποιηθούν. Οι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα στη Β’ Φάση να αλλάξουν / τροποποιήσουν το πρόγραμμά τους ώστε να αυξήσουν τις πιθανότητες συμμετοχής τους σε πρόγραμμα επιμόρφωσης.
Με την ολοκλήρωση της Α’ Φάσης είμαι «κληρωμένος» σε κάποιο πρόγραμμα που έχει πολύ λίγες αιτήσεις. Τι σημαίνει αυτό και τι πρέπει να κάνω στη Β’ Φάση;
Στην περίπτωση που υπάρχουν κληρωθέντες σε πρόγραμμα που δεν συγκέντρωσαν τον ελάχιστο, εν γένει, αριθμό συμμετοχών των 10 ατόμων, είναι πιθανό το πρόγραμμα αυτό να μην υλοποιηθεί. Και σε αυτές τις περιπτώσεις οι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα στη Β’ Φάση να αλλάξουν/ τροποποιήσουν το πρόγραμμά τους ώστε να αυξήσουν τις πιθανότητες συμμετοχής τους σε πρόγραμμα επιμόρφωσης.
Τι πρέπει να προσέχω στην περίπτωση τροποποίησης της αίτησής μου κατά την Β’ Φάση;
Οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν κατά την Α’ Φάση θα πρέπει αρχικά να ενημερωθούν σχετικά με το αποτέλεσμα της ηλεκτρονικής κλήρωσης μέσω της λειτουργίας «Αίτηση Επιμόρφωσης -> Υποβολή/Προβολή Αίτησης» πριν αποφασίσουν για την συμμετοχή τους στη Β’ Φάση υποβολής αιτήσεων.
Κατά την τροποποίηση της αίτησής τους, οι ενδιαφερόμενοι ΔΕΝ «μεταφέρουν» την κατάσταση «επιτυχών» που ενδεχομένως είχαν στο προηγούμενο πρόγραμμα, ούτε την σειρά κατάταξης που είχαν αν η κατάστασή τους ήταν «επιλαχών». Η κατάστασή τους στο νέο πρόγραμμα εξαρτάται αποκλειστικά από το πλήθος των αιτήσεων που έχουν ήδη υποβληθεί σε αυτό.
Κατά τη διάρκεια της Β’ Φάσης συστήνεται η περιοδική ενημέρωση των ενδιαφερόμενων για την κατάσταση της αίτησής τους σε σχέση με το πρόγραμμα που έχουν επιλέξει/ κληρωθεί ώστε να προβούν σε ενέργειες τροποποίησης της αίτησής τους και ενδεχομένως να αυξήσουν τις πιθανότητες συμμετοχής τους σε πρόγραμμα επιμόρφωσης.
Παράδειγμα: Είμαι 10ος επιλαχών σε ένα πρόγραμμα με χωρητικότητα 15 ατόμων. Θα πρέπει να υποβάλλω αίτηση σε άλλο πρόγραμμα κατά την Β’ Φάση;
Το ότι είστε 10ος επιλαχών σε ένα πρόγραμμα με χωρητικότητα 15 ατόμων σημαίνει ότι 10 άτομα προηγούνται και θα πρέπει να αποχωρήσουν για να γίνετε επιτυχών στο συγκεκριμένο πρόγραμμα.
Εάν υπάρχει άλλο διαθέσιμο πρόγραμμα της ειδικότητάς σας που σας ενδιαφέρει και έχει λιγότερες αιτήσεις π.χ. πρόγραμμα χωρητικότητας 15 ατόμων που έχει 9 αιτήσεις, τότε σημαίνει ότι εάν υποβάλλετε αίτηση θα είστε 10ος και «επιτυχών» στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, οπότε βελτιώνετε τη θέση σας και από «επιλαχών» γίνεστε «επιτυχών».
Εάν υπάρχει άλλο διαθέσιμο πρόγραμμα της ειδικότητάς σας που σας ενδιαφέρει και έχει λιγότερες αιτήσεις π.χ. πρόγραμμα χωρητικότητας 15 ατόμων που έχει 17 αιτήσεις, τότε σημαίνει ότι αν υποβάλλετε αίτηση θα είστε 3ος επιλαχών, άρα βελτιώνετε τη θέση σας και αυξάνετε τις πιθανότητες συμμετοχής σας σε πρόγραμμα επιμόρφωσης, σε σχέση με το προηγούμενο πρόγραμμα στο οποίο ήσασταν 10ος επιλαχών.
Πότε γίνεται η τελική ενημέρωση για την κατάσταση της αίτησης που υπέβαλα στην Β’ Φάση;
Με την ολοκλήρωση της Β’ Φάσης ενημερώνονται οι εκπαιδευτικοί που υπέβαλαν αίτηση σχετικά με τη τελική κατάσταση της συμμετοχής τους, με χρήση των κωδικών τους, μέσω του Πληροφοριακού συστήματος (MIS) της Πράξης, στη διεύθυνση http://e-pimorfosi.cti.gr/mis (επιλογή: «Αίτηση Επιμόρφωσης -> Προβολή Αποτελεσμάτων Κλήρωσης»).
Πότε ενημερώνονται τα ΚΣΕ που ανέλαβαν προγράμματα επιμόρφωσης;
Με την ολοκλήρωση της Β’ Φάσης υποβολής αιτήσεων εκπαιδευτικών τα ΚΣΕ που ανέλαβαν την υλοποίηση των προγραμμάτων επιμόρφωσης φροντίζουν να επικοινωνήσουν με τους επιτυχόντες στο πρόγραμμά τους εκπαιδευτικούς και να προχωρήσουν στις εγγραφές τους.
Τα επιμορφωτικά προγράμματα ενσωματώνουν χαρακτηριστικά «μεικτού μοντέλου» επιμόρφωσης (blended learning). Περιλαμβάνουν κυρίως σύγχρονες εξ αποστάσεως συνεδρίες με χρήση ειδικής πλατφόρμας σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και διαχείρισης εικονικής τάξης, κατά περίπτωση, μικρό αριθμό δια ζώσης συνεδριών στο Κ.Σ.Ε. (όπου ο επιμορφωτής και οι επιμορφούμενοι μεταβαίνουν στο Κ.Σ.Ε.), καθώς και ασύγχρονες εξ αποστάσεως δράσεις για τους επιμορφούμενους και τους επιμορφωτές.
Η εφαρμογή χαρακτηριστικών «μεικτού μοντέλου» στην επιμόρφωση Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. διευκολύνει στην κάλυψη των επιμορφωτικών αναγκών γεωγραφικών περιοχών στις οποίες δεν είναι εφικτό να υλοποιηθούν αρκετά ή καθόλου προγράμματα επιμόρφωσης πχ. προγράμματα «παραδοσιακού μοντέλου» επιμόρφωσης γιατί δεν υπάρχουν διαθέσιμοι επιμορφωτές για όλες τις «συστάδες» κλάδων εκπαιδευτικών ή γιατί δεν είναι δυνατόν να συγκεντρωθεί ικανοποιητικό πλήθος επιμορφούμενων (πχ. σε μικρά νησιά δεν υπάρχουν 10 εκπαιδευτικοί ενός ολιγοπληθούς κλάδου εκπαιδευτικών) κλπ.
Ειδικότερα, προβλέπονται δύο παραλλαγές υλοποίησης των προγραμμάτων επιμόρφωσης, (κατηγορίες προγραμμάτων), που εφαρμόζονται ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες που αφορούν στη γεωγραφική κατανομή των δυνητικών επιμορφούμενων και επιμορφωτών ανά συστάδα:
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΙΙa: Προγράμματα που περιλαμβάνουν συνδυασμό μικρού αριθμού δια ζώσης συνεδριών, σύγχρονων εξ αποστάσεως επιμορφωτικών συνεδριών με χρήση ειδικής πλατφόρμας σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και διαχείρισης εικονικής τάξης, καθώς και ασύγχρονων εξ αποστάσεως δράσεων. Συγκεκριμένα, περιλαμβάνουν:
- δύο (2) δίωρες διά ζώσης επιμορφωτικές συνεδρίες κατάλληλα τοποθετημένες στη διάρκεια του προγράμματος, όπου ο επιμορφωτής και οι επιμορφούμενοι θα μεταβαίνουν στο Κ.Σ.Ε.
- δέκα (10) δίωρες σύγχρονες εξ αποστάσεως επιμορφωτικές συνεδρίες
- ασύγχρονες εξ αποστάσεως δράσεις μαθησιακού – διδακτικού φόρτου για την εκπόνηση εργασιών, μελέτη υλικού, καθοδήγηση – παροχή ανατροφοδότησης κλπ. από τους επιμορφούμενους και τους επιμορφωτές αντίστοιχα, ισοδύναμου με δώδεκα (12) διδακτικές ώρες, που θα συνοδεύουν τις επιμορφωτικές συνεδρίες (μία ώρα για κάθε δίωρη επιμορφωτική συνεδρία του προγράμματος),
Στα προγράμματα αυτά συμμετέχουν αποκλειστικά επιμορφούμενοι που έχουν εντοπιότητα με το Κ.Σ.Ε. (σε επίπεδο Νομού, στον οποίο έχει έδρα η σχολική μονάδα που απασχολούνται). Επίσης, τα προγράμματα αυτά εν γένει αναλαμβάνουν επιμορφωτές που έχουν αντίστοιχη εντοπιότητα, καθώς δεν προβλέπεται η κάλυψη εξόδων μετακίνησης για την μετάβαση στο Κ.Σ.Ε. για τη διεξαγωγή των δια ζώσης επιμορφωτικών συνεδριών.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ IIb: Προγράμματα που περιλαμβάνουν συνδυασμό σύγχρονων εξ αποστάσεως επιμορφωτικών συνεδριών με χρήση ειδικής πλατφόρμας σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και διαχείρισης εικονικής τάξης, καθώς και ασύγχρονων εξ αποστάσεως δράσεων. Συγκεκριμένα, περιλαμβάνουν:
- δώδεκα (12) δίωρες σύγχρονες εξ αποστάσεως επιμορφωτικές συνεδρίες
- ασύγχρονες εξ αποστάσεως δράσεις μαθησιακού – διδακτικού φόρτου για την εκπόνηση εργασιών, μελέτη υλικού, καθοδήγηση – παροχή ανατροφοδότησης κλπ από τους επιμοφούμενους και τους επιμορφωτές αντίστοιχα, ισοδύναμου με 12 διδακτικές ώρες, που θα συνοδεύουν τις επιμορφωτικές συνεδρίες (μία ώρα για κάθε δίωρη επιμορφωτική συνεδρία του προγράμματος).
Στα προγράμματα αυτά, τα οποία υλοποιούνται αποκλειστικά μέσω σύγχρονων και ασύγχρονων εξ αποστάσεως δράσεων, δεν απαιτείται εντοπιότητα επιμορφωτών, επιμορφούμενων και Κ.Σ.Ε.
Τα προγράμματα επιμόρφωσης Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. συγκροτούνται από εκπαιδευτικούς ενός κλάδου ή «συναφών» κλάδων («συστάδες» κλάδων εκπαιδευτικών), σε ομάδες 10-15 εκπαιδευτικών και υλοποιούνται από επιμορφωτές Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε., εκτός σχολικού ωραρίου, με την ευθύνη και με αξιοποίηση υποδομών Κέντρων Στήριξης Επιμόρφωσης (Κ.Σ.Ε.), σε όλη την Ελλάδα. Προβλέπονται δεκατρείς (13) «συστάδες» κλάδων εκπαιδευτικών στις οποίες εντάσσονται όλοι οι κλάδοι και ειδικότητες εκπαιδευτικών, ως εξής:
Συστάδες Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. | Τίτλος "συστάδας" κλάδων εκπαιδευτικών | Κλάδοι - ειδικότητες επιμορφούμενων |
---|---|---|
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.1 | Φιλολογικά | Φιλόλογοι, Θεολόγοι |
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.2 | Φυσικές Επιστήμες | Φυσικές Επιστήμες (Φυσικοί, Χημικοί, Βιολόγοι, Γεωλόγοι, Φυσιογνώστες) |
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.3 | Μαθηματικά | Μαθηματικοί |
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.4 | Πληροφορική | Πληροφορικής και σχετικές με την Πληροφορική ειδικότητες της τεχνικής εκπαίδευσης |
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.5 | Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση - ΔΑΣΚΑΛΟΙ | Δάσκαλοι |
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.6 | Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση - ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ | Νηπιαγωγοί |
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.7 | Ξένες Γλώσσες | Γαλλικής, Αγγλικής, Γερμανικής, Ιταλικής, Ισπανικής Φιλολογίας |
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.8 | Καλές Τέχνες | Μουσικής, Καλλιτεχνικών και σχετικοί κλάδοι τεχνικής εκπαίδευσης (Γραφικές Τέχνες, Φωτογραφία, Διακοσμητική, Συντήρηση έργων τέχνης κ.α.) |
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.9 | Φυσικής Αγωγής και Υγείας | Φυσικής Αγωγής και σχετικοί με την Υγεία κλάδοι/ειδικότητες της τεχνικής εκπαίδευσης |
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.10 | Εκπαιδευτικοί Μηχανικοί | Κλάδοι Μηχανικών και εν γένει Τεχνολογικοί κλάδοι/ειδικότητες της τεχνικής εκπαίδευσης |
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.11 |
Οικονομία, Διοίκηση και Κοινωνικές Επιστήμες |
Οικονομολόγοι, Διοίκησης Επιχειρήσεων, Λογιστικής, Νομικής – Πολιτικών Επιστημών, Κοινωνιολόγοι, Πολιτικής Οικονομίας, Οικιακής Οικονομίας κ.α. |
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.12 | Επαγγέλματα Γης | Γεωπόνοι, Φυτικής και Ζωικής Παραγωγής, Δασοπονίας και άλλοι σχετικοί κλάδοι/ειδικότητες της τεχνικής εκπαίδευσης |
ΣΥΣΤΑΔΑ Β1.13 | Ειδική Αγωγή | Εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης |
Το πρόγραμμα επιμόρφωσης Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. περιλαμβάνει 36 διδακτικές ώρες και θα έχει διάρκεια 12 εβδομάδες, εν γένει 1 τρίωρο την εβδομάδα, δηλαδή μία επιμορφωτική συνεδρία 2 διδακτικών ωρών, συνοδευόμενη από ασύγχρονες εξ αποστάσεως δραστηριότητες ισοδύναμου φόρτου μιας διδακτικής ώρας. Ειδικότερα, στο μεσοδιάστημα των συνεδριών, οι επιμορφούμενοι υλοποιούν μικρές εργασίες - δραστηριότητες που τους ανατίθενται από τους επιμορφωτές τους, ως συμπληρωματικό και αναπόσπαστο μέρος της επιμορφωτικής διαδικασίας.
Επίσης, σε κάθε επιμορφωτικό πρόγραμμα περιλαμβάνονται 12 επιπρόσθετες ώρες απασχόλησης για τον/τους επιμορφωτή/ές, οι οποίες αφορούν σε ειδικότερες δράσεις προστιθέμενης εκπαιδευτικής αξίας.
Το υλικό της επιμόρφωσης Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. διατίθεται μέσω πλατφόρμας διαχείρισης εκπαιδευτικού περιεχομένου και ηλεκτρονικής μάθησης (moodle), η οποία αξιοποιείται επίσης για την εκπόνηση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και εργασιών από τους επιμορφούμενους, καθώς και για την επικοινωνία μεταξύ τους και με τον επιμορφωτή, στο πλαίσιο του προγράμματος.
Ποιοι φορείς μπορούν να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για να υλοποιήσουν προγράμματα Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. ως Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης (ΚΣΕ);
Στο πλαίσιο της 6ης περιόδου επιμόρφωσης Β1 επιπέδου ΤΠΕ, μπορούν να εκδηλώσουν ενδιαφέρον εκείνα τα Κ.Σ.Ε. του Μητρώου που είναι Δημόσια Σχολεία ή άλλες δημόσιες δομές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και επαγγελματικής κατάρτισης που δεν αποτελούν ανεξάρτητους οικονομικούς φορείς.
Για τα λοιπά Κ.Σ.Ε. του παραπάνω Μητρώου που είναι Ιδιωτικοί Εκπαιδευτικοί φορείς, ΑΕΙ κλπ. θα δημοσιευθεί ξεχωριστή Πρόσκληση (Προκήρυξη), καθώς απαιτείται διαγωνιστική διαδικασία για την ανάθεση προγραμμάτων, με εφαρμογή του νόμου περί προμηθειών.
Δείτε την σχετική Πρόσκληση εδώ.
Πως υποβάλλουν αιτήσεις τα ΚΣΕ για την υλοποίηση επιμορφωτικών προγραμμάτων Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε.
Οι αιτήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος των Κ.Σ.Ε. για την υλοποίηση επιμορφωτικών προγραμμάτων Β1 και Β2 επιπέδου ΤΠΕ, υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω του Πληροφοριακού συστήματος (MIS) της Επιμόρφωσης, από τους υπευθύνους Κ.Σ.Ε., όπως έχουν οριστεί από τον Νόμιμο Εκπρόσωπο του κάθε Φορέα.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την εκδήλωση ενδιαφέροντος ΚΣΕ για υλοποίηση προγραμμάτων Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. δείτε το σχετικό εγχειρίδιο εδώ.
Αποτελέσματα Κλήρωσης – Ενημέρωση ΚΣΕ
Με την ολοκλήρωση των διαδικασιών της κλήρωσης, γνωστοποιείται στα ΚΣΕ που υπέβαλλαν αιτήσεις/ δηλώσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος για υλοποίηση προγραμμάτων επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε., εάν έχουν επιλεγεί να υλοποιήσουν προγράμματα, ποιων συστάδων και κατηγοριών.
Ο Υπεύθυνος ΚΣΕ, εισέρχεται στο Πληροφοριακό Σύστημα του Έργου με χρήση των προσωπικών κωδικών που του έχουν αποδοθεί και επιλέγοντας από το οριζόντιο Μενού «Προγράμματα Επιμόρφωσης-->Επιλογή/ Κατανομή συστάδων» μπορεί να δει το αποτέλεσμα.
Σύνθεση Προσωπικού - Ανάρτηση Πρακτικού Συλλόγου Διδασκόντων
Στο πλαίσιο της εκάστοτε Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος ανά περίοδο επιμόρφωσης, η δομή που υποβάλλει ενδιαφέρον για την υλοποίηση επιμορφωτικών προγραμμάτων οφείλει να αποφασίσει τη σύνθεση του προσωπικού που προβλέπεται να απασχοληθεί στα προγράμματα με την ιδιότητα του συντονιστή και του τεχνικού υπεύθυνου – βοηθού επιμορφωτή.
Η σύνθεση καθορίζεται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων της σχολικής μονάδας και γνωστοποιείται στο ΙΤΥΕ «Διόφαντος» με την ανάρτηση του σχετικού Πρακτικού συνεδρίασης του Συλλόγου Διδασκόντων από τον Υπεύθυνο ΚΣΕ. Για κάθε περίοδο μπορεί να γίνει εκ νέου προσδιορισμός της σύνθεσης του προσωπικού του ΚΣΕ εφόσον απαιτούνται αλλαγές.
Για το χρονικό διάστημα που υποβάλλονται προτάσεις στο πλαίσιο της εκάστοτε Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για την υλοποίηση επιμορφωτικών προγραμμάτων, ο Υπεύθυνος ΚΣΕ μπορεί να προβάλλει τα στοιχεία του ήδη καταχωρισμένου προσωπικού και να τα επικαιροποιήσει αν χρειάζεται, να εισάγει νέα μέλη ή και να διαγράψει άτομα που δεν εντάσσονται πλέον στο στελεχιακό δυναμικό του ΚΣΕ.
Αφού ολοκληρωθούν οι απαραίτητες προσαρμογές, ο Υπεύθυνος ΚΣΕ υποβάλλει οριστικά τα στοιχεία του προσωπικού, μέσω του μενού «Διαχείριση πόρων ΚΣΕ --> Οριστική υποβολή --> Οριστική υποβολή αίτησης αλλαγών στελεχικού δυναμικού».
Απαραίτητη προϋπόθεση είναι τα άτομα που εν τέλει θα εμφανίζονται στους καταλόγους των συντονιστών και των τεχνικών υπεύθυνων να επιβεβαιώνονται από τη σύνθεση του προσωπικού που απεικονίζεται στο Πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων που αναρτήθηκε προηγουμένως.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη συμπλήρωση και την ανάρτηση του Πρακτικού Συλλόγου Διδασκόντων δείτε το σχετικό εγχειρίδιο εδώ.
Κατάρτιση Κληρωθέντων προγραμμάτων από τα ΚΣΕ – Αρμοδιότητες Υπεύθυνου Κ.Σ.Ε.
Ο υπεύθυνος του ΚΣΕ, όπως έχει οριστεί από τον Νόμιμο Εκπρόσωπο του Φορέα, έχει πρόσβαση στο Πληροφοριακό Σύστημα του Έργου με τους προσωπικούς του κωδικούς και, ακολουθώντας τα βήματα και τις διαδικασίες που περιγράφονται στο σχετικό εγχειρίδιο εδώ, μπορεί να προχωρήσει στην κατάρτιση των κληρωθέντων προγραμμάτων από τα Κ.Σ.Ε.
Κατά την κατάρτιση ενός προγράμματος Β1 ή Β2 επιπέδου Τ.Π.Ε. ο Υπεύθυνος Κ.Σ.Ε. υποβάλλει αναλυτική δήλωση συμμετοχής με τις συγκεκριμένες μέρες και ώρες διεξαγωγής κάθε κληρωθέντος προγράμματος, την κατηγορία του προγράμματος (IIa ή IIb), τα ονόματα των Επιμορφωτών, Συντονιστών και Τεχνικών Υπευθύνων Εργαστηρίων – Βοηθών Επιμορφωτών, αφού προηγουμένως έρθει σε συνεννόηση μαζί τους, καθώς και άλλες σχετικές λεπτομέρειες.
Τα στοιχεία των αναλυτικών δηλώσεων συμμετοχής ελέγχονται από τα αρμόδια όργανα της Πράξης τα οποία, εφόσον διαπιστώσουν την ορθότητα και συνέπεια των στοιχείων αυτών, προχωρούν στην έγκριση των επιμορφωτικών προγραμμάτων και διατίθενται στη συνέχεια τα εγκεκριμένα προγράμματα στους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς για υποβολή αιτήσεων επιμόρφωσης.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Οι συντελεστές των προγραμμάτων (επιμορφωτές, τεχνικοί υπεύθυνοι, συντονιστές), θα πρέπει να είναι διαθέσιμοι (εκτός υπηρεσίας) κατά το χρόνο διεξαγωγής των μαθημάτων (απογευματινές ώρες - εκτός σχολικού ωραρίου), ώστε να είναι δυνατή η χορήγηση της απαιτούμενης άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου από το αρμόδιο υπηρεσιακό όργανο. Για το λόγο αυτό περιπτώσεις συντελεστών με απογευματινό υπηρεσιακό ωράριο (πχ. υπηρετούντες σε απογευματινά δημόσια ΙΕΚ, Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας), δεν έχουν τη δυνατότητα να αναλάβουν έργο σε προγράμματα, κατά τη διάρκεια του υπηρεσιακού τους ωραρίου.
Στόχοι της επιμόρφωσης Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. είναι οι επιμορφούμενοι:
- να μπορούν να αξιοποιούν εκπαιδευτικά τις δυνατότητες που παρέχουν οι εκπαιδευτικές πλατφόρμες και αποθετήρια συλλογής και διάθεσης ψηφιακού υλικού,
- να γνωρίσουν τα χαρακτηριστικά, τις λειτουργίες και τους τρόπους αποδοτικής χρήσης των περιβαλλόντων που υποστηρίζουν και διευκολύνουν τη λειτουργία της κοινότητας της σχολικής τάξης για την επικοινωνία, τη διάθεση και διαμοίραση υλικού, την ανάθεση-εκπόνηση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων κ.α. (πχ. πλατφόρμα e-me, e-class)
- να γνωρίσουν τα χαρακτηριστικά, τη λειτουργία και τους τρόπους αποδοτικής χρήσης των διαδραστικών συστημάτων και μεθόδων διδασκαλίας στην εκπαιδευτική διαδικασία,
- να αποκτήσουν εποπτεία για τα σύγχρονα εργαλεία γενικής χρήσης, το διαδίκτυο και τις νέες διαστάσεις του, καθώς και να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα ασφαλούς χρήσης του, ενώ
- παράλληλα, να ενημερωθούν για τυχόν εξελίξεις στην τεχνολογία και στις αναδυόμενες τεχνολογίες (Εικονική Πραγματικότητα - VR, Επαυξημένη Πραγματικότητα – AR, Internet of Things – IoT, Τεχνητή Νοημοσύνη - AI κ.α.), σε συνάρτηση με σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις (STEAM κ.α.)
- να γνωρίσουν τις βασικές αρχές που διέπουν τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες και τα εκπαιδευτικά σενάρια και την εφαρμογή τους μέσα από την παρουσίαση σχετικών παραδειγμάτων,
- να κατανοούν τις προϋποθέσεις και τις δυνατότητες αξιοποίησης των ψηφιακών τεχνολογιών στο σχολείο, για την αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας
Στο περιεχόμενο της επιμόρφωσης περιλαμβάνονται: εισαγωγή στην εκπαιδευτική αξιοποίηση Τ.Π.Ε., εργαλεία - περιβάλλοντα που ενθαρρύνουν τη συνεργατικότητα και τη συμμετοχικότητα στην εκπαιδευτική διαδικασία, εκπαιδευτικές πλατφόρμες και αποθετήρια, εκπαιδευτικά κοινωνικά δίκτυα, περιβάλλοντα παρουσίασης και σύγχρονα λογισμικά γενικής χρήσης, θέματα εκπαιδευτικής αξιοποίησης διαδραστικών πινάκων, ασφάλειας διαδικτύου και ψηφιακής πολιτειότητας, καθώς και εκπαιδευτικές δραστηριότητες με αξιοποίηση των παραπάνω. Επίσης, περιλαμβάνονται θέματα που άπτονται των τεχνολογικών και παιδαγωγικών εξελίξεων, όπως οι αναδυόμενες τεχνολογίες (Τεχνητή Νοημοσύνη – AI, Εικονική/Επαυξημένη Πραγματικότητα – VR/AR, Internet of Things – IoT, Robotics κ.α.) και οι σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις (STEAM κ.α.).
Αντικείμενο της Εισαγωγικής Επιμόρφωσης για την εκπαιδευτική αξιοποίηση Τ.Π.Ε. (Επιμόρφωση Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε.) είναι η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων για τη χρήση και εκπαιδευτική αξιοποίηση στην σχολική τάξη:
α) ψηφιακών υποδομών που αναπτύσσονται και διατίθενται για τα σχολεία μέσα από δράσεις και έργα του Υπουργείου Παιδείας, όπως για παράδειγμα εκπαιδευτικές πλατφόρμες και αποθετήρια συλλογής και διάθεσης ψηφιακού υλικού, περιβάλλοντα υποστήριξης σχολικής τάξης, διαδραστικά συστήματα διδασκαλίας κ.α. καθώς και
β) σύγχρονων εργαλείων γενικής χρήσης και του διαδικτύου (περιλαμβανομένων θεμάτων ασφάλειας διαδικτύου), μέσα από παραδείγματα και πρακτικές, που θα αξιοποιούν όλα τα παραπάνω.
Η επιμόρφωση Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε. συνιστά εισαγωγική επιμόρφωση σε θέματα εκπαιδευτικής αξιοποίησης Τ.Π.Ε. και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλων των κλάδων και ειδικοτήτων.