Οι επιμορφούμενοι δημιουργούν
Α. Σενάριο Διδασκαλίας στη Νεοελληνική Λογοτεχνία:
1.Τίτλος 2.Προαπαιτούμενα 3.Στόχοι 4.Πορεία διδασκαλίας 5.Φύλλα Εργασίας 6.Αξιολόγηση 7.Βιβλιογραφία
Β. Λογισμικό Παρουσίασης (P.Point)
Αφορά σε ΠΕ02 - Νέα Ελληνική Λογοτεχνία Γ' Γυμνασίου, Θεματική Ενότητα: Η νέα Αθηναϊκή Σχολή (1880-1922)
Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε: Word, PowerPoint, διαδίκτυο, βιντεοπροβολέας
Συγγραφέας εκπαιδευτικής δραστηριότητας: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΡΟΥΚΟΥΤΑΚΗΣ
Η διδακτική αυτή πρόταση έχει ως σκοπό να λειτουργήσει ανακεφαλαιωτικά, καθώς έχει ολοκληρωθεί η διδασκαλία του συνόλου του κειμένου κι έχει πραγματοποιηθεί η αναλυτική του επεξεργασία στην τάξη. Προβάλλονται στους μαθητές αποσπάσματα από την παράσταση του έργου από τη Νεανική Σκηνή του ΚΘΒΕ το 2008, όπως βρίσκονται διαθέσιμα στο YouTube και σε σχετικά ιστολόγια. Η εν λόγω παρουσίαση σκοπεύει να διαδραματίσει ρόλο συνολικής θεώρησης του έργου
Αφορά σε ΠΕ02 - Αρχαία Ελληνική Λογοτεχνία Γ' Γυμνασίου, Θεματική Ενότητα: Ευριπίδη Ελένη: Εισαγωγή και κείμενο
Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε: Βιντεο-προβολέας, διαδίκτυο, εργαλείο download-helper
Συγγραφέας εκπαιδευτικής δραστηριότητας: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΜΠΟΓΙΑΤΖΗΣ
Το σενάριο είναι διάρκειας 4 ωρών στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος με σκοπό οι μαθητές να γνωρίσουν το σώμα τους.
Αφορά σε ΠΕ60/70 - Προσχολική/ Πρωτοβάθμια ΔΗΜΟΤΙΚΟ Α Τάξη Μελέτη Περιβάλλοντος
Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε:
- Kidspiration
- Hotpotatoes
Συγγραφέας εκπαιδευτικής δραστηριότητας: Χριστοδουλάκης Δήμος
Το σενάριο που ακολουθεί αποτελεί μια απόπειρα συνολικής ανάλυσης των κεφαλαίων 70-82 του Γ΄ βιβλίου της Ιστορίας του Θουκυδίδη. Στο παραπάνω βιβλίο ο συγγραφέας αφηγείται τον εμφύλιο πόλεμο μεταξύ των ολιγαρχικών και των δημοκρατικών Κερκυραίων, καθώς και την καταστρεπτική ανάμειξη των Αθηναίων και των Πελοποννησίων στη σύγκρουση αυτή
Αφορά σε ΠΕ02 - Αρχαία Ελληνικά Α' Λυκείου, Θεματική Ενότητα: Θουκυδίδη Ιστορία
Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε: Internet, Word, εννοιολογικός χάρτης, πινακοθήκες, μουσεία, βίντεο, wiki
Συγγραφέας εκπαιδευτικής δραστηριότητας: ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΠΑΣΙΟΣ
Οι μαθητές οδηγούνται στην ανακάλυψη των ιδιοτήτων των ανάλογων ποσών ,στην έννοια των συντεταγμένων , στην απεικόνιση των ζευγών τιμών ως σημείων στο επίπεδο και τελικά στις γραφικές παραστάσεις μέσα από ένα απλό πρόβλημα του σχολικού βιβλίου. Η έννοια συντεταγμένη, για παράδειγμα , πριν παρουσιαστεί στο Geogebra , εισάγεται -αθόρυβα- μέσω της θέσης των κελιών στα λογιστικά φύλλα. Οι πίνακες τιμών δίνουν μια σαφή εικόνα του προβλήματος. Οι γραφικές παραστάσεις είναι απεικονίσεις αλγεβρικών σχέσεων. Όλες αυτές οι έννοιες εισάγονται με ομαλό τρόπο και μέσω του παιγνιδιού της εκμάθησης των λογισμικών Geogebra και λογιστικών φύλλων.
Αφορά σε ΠΕ03 - Α' Γυμνασίου
Λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε:
- Geogebra
- Excel
Συγγραφέας/είς εκπαιδευτικής δραστηριότητας: Κριτσωτάκη Ευφροσύνη