Γνωστικό Αντικείμενο: Φυτά μεγάλης καλλιέργειας.

Δημιουργός: Τσατήρης Βασίλειος και Τσινταράκης Λεωνίδας - Το σενάριο περιλαμβάνεται στο επιμορφωτικό υλικό της εκπαίδευσης επιμορφωτών Β’ επιπέδου ΤΠΕ στα ΠΑΚΕ (Συστάδα 11: Επαγγέλματα Γης), που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της παρούσας Πράξης από συγγραφική ομάδα εξειδικευμένων εκπαιδευτικών, με επιστημονικό υπεύθυνο τον κ. Αλέξανδρο Κουτσούρη, Καθηγητή, Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης.

Τάξη / Προφίλ Μαθητών: Γ’ ΕΠΑΛ.

Σύνδεση με Σχολικό Εγχειρίδιο: Αναφέρεται στο 1ο Κεφάλαιο "Χειμερινά σιτηρά: Εργαστηριακό Μέρος - Άσκηση 1η" του βιβλίου "Φυτά Μεγάλης Καλλιέργειας".

Διάρκεια: ~ 1 διδακτική ώρα.

Σύντομη Περιγραφή: Με το σενάριο αυτό οι μαθητές θα είναι σε θέση να αναγνωρίσουν, κατονομάσουν δηλώσουν και συγκρίνουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά των βλαστών και των ταξιανθιών των χειμερινών σιτηρών. Επίσης θα μπορούν να αναγνωρίσουν, κατανοήσουν, διαχωρίσουν και δηλώσουν τα τέσσερα βασικά χειμερινά σιτηρά στην βλαστική και αναπαραγωγική τους φάση στο εργαστήριο.

Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο: Βιντεοπροβολέας, φύλλα εργασίας, αξιοποίηση πηγών από το διαδίκτυο, επεξεργαστής κειμένου.

Γνωστικό Αντικείμενο: Ηλεκτρικά Κυκλώματα. Διδασκαλία με ΤΠΕ.

Δημιουργός: Το σενάριο περιλαμβάνεται στο επιμορφωτικό υλικό της εκπαίδευσης επιμορφωτών Β’ επιπέδου ΤΠΕ στα ΠΑΚΕ (Συστάδα 2: Φυσικές Επιστήμες), που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της παρούσας Πράξης από συγγραφική ομάδα εξειδικευμένων εκπαιδευτικών, με επιστημονικό υπεύθυνο τον κ. Δημήτριο Ψύλλο, Καθηγητή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Τάξη / Προφίλ Μαθητών: Γ’ Γυμνασίου.

Διάρκεια: ~ 3 διδακτικές ώρες.

Σύντομη Περιγραφή: Πυρήνας της διδασκαλίας των ηλεκτρικών κυκλωμάτων είναι τα τρία φύλλα εργασίας τα οποία αξιοποιούν τις δυνατότητες και τα εργαλεία δύο αντίστοιχων εκπαιδευτικών λογισμικών προσομοίωσης, ακολουθώντας εποικοδομητική και ομαδο συνεργατική  προσέγγιση με βάση το σχήμα πρόβλεψη- παρατήρηση - ερμηνεία και τον πειραματικό σχεδιασμό.

Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο: Βιντεοπροβολέας, διαδραστικός πίνακας, λογισμικό «Φυσική Β΄-Γ΄ Γυμνασίου. Ένα υπέροχο ταξίδι στον κόσμο της φυσικής για τα παιδιά του γυμνασίου», PhET «Εργαλειοθήκη κατασκευής κυκλωμάτων: Συνεχές ρεύμα - Εικονικό εργαστήριο».

Γνωστικό Αντικείμενο: Άλγεβρα (τριγωνομετρία).

Δημιουργός: Ειρήνη Περυσινάκη - Το σενάριο περιλαμβάνεται στο επιμορφωτικό υλικό της εκπαίδευσης επιμορφωτών Β’ επιπέδου ΤΠΕ στα ΠΑΚΕ (Συστάδα 3: Μαθηματικά), που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της παρούσας Πράξης από συγγραφική ομάδα εξειδικευμένων εκπαιδευτικών, με επιστημονικό υπεύθυνο τον κ. Πολυχρόνη Κυνηγό, Καθηγητή, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Φιλοσοφική Σχολή, Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας.

Τάξη / Προφίλ Μαθητών: Β΄ Γυμνασίου.

Σύνδεση με Σχολικό Εγχειρίδιο: Το σενάριο αυτό συνδέεται με το 2ο Κεφάλαιο της Γεωμετρίας της Β' Γυμνασίου.

Διάρκεια: ~ 6 - 8 διδακτικές ώρες.

Σύντομη Περιγραφή: Το θέμα του σεναρίου αφορά τη μελέτη της κλίσης μίας ευθείας μέσα από τη διερεύνηση της κλίσης μιας σκάλας. Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να πειραματιστούν με διαφορετικές τιμές του ύψους και του πλάτους των σκαλοπατιών μιας σκάλας και έτσι να διερευνήσουν τα γεωμετρικά στοιχεία που καθορίζουν την κλίση μιας σκάλας και κατ' επέκταση μιας ευθείας. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο οι μαθητές έχουν επίσης τη δυνατότητα να κατανοήσουν τη σχέση της κλίσης μιας ευθείας (α) με το λόγο της οριζόντιας απομάκρυνσης και της κατακόρυφης ανύψωσης ενός σημείου της ευθείας σε σχέση με ένα σταθερό προεπιλεγμένο σημείο της και (β) με το μέτρο της οξείας γωνίας που σχηματίζει η ευθεία με τον ορίζοντα.

Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο: Χελωνόσφαιρα, φύλλα εργασίας.

Γνωστικό Αντικείμενο: Χημεία, Χημική αντίδραση - Χημική εξίσωση. Διδασκαλία με ΤΠΕ.

Δημιουργός: Το σενάριο περιλαμβάνεται στο επιμορφωτικό υλικό της εκπαίδευσης επιμορφωτών Β’ επιπέδου ΤΠΕ στα ΠΑΚΕ (Συστάδα 2: Φυσικές Επιστήμες), που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της παρούσας Πράξης από συγγραφική ομάδα εξειδικευμένων εκπαιδευτικών, με επιστημονικό υπεύθυνο τον κ. Δημήτριο Ψύλλο, Καθηγητή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Τάξη / Προφίλ Μαθητών: Β’ Γυμνασίου.

Διάρκεια: ~ 2 διδακτικές ώρες.

Σύντομη Περιγραφή: Οι μαθητές εργάζονται συνεργατικά με έναν Η/Υ ανά 3 άτομα,  σύμφωνα με τις οδηγίες του φύλλου εργασίας. Η κάθε ομάδα των μαθητών εκτελεί τις πειραματικές διαδικασίες στον δικό της υπολογιστή . O εκπαιδευτικός έχει ρόλο υποστηρικτικό και συντονίζει τη διαδικασία. Ο διαδραστικός πίνακας χρησιμοποιείται συμπληρωματικά όταν ζητηθεί καθοδήγηση από τον καθηγητή. Πυρήνας της διδασκαλίας είναι τέσσερα φύλλα εργασίας τα οποία αξιοποιούν τις δυνατότητες και τα εργαλεία των εκπαιδευτικών λογισμικών που χρησιμοποιούνται.

Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο: Βιντεοπροβολέας, διαδραστικός πίνακας, λογισμικό παρουσιάσεων, λογισμικό "Σ.Ε.Π. ΣΥΝΘΕΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ", PhET «Αντιδρώντα, Προϊόντα και Υπολείμματα», λογισμικό "Ο θαυμαστός κόσμος της Χημείας για το Γυμνάσιο", δραστηριότητες από το Φωτόδεντρο.

Γνωστικό Αντικείμενο: Άλγεβρα.

Δημιουργός: Καλλιόπη Αρδαβάνη - Το σενάριο περιλαμβάνεται στο επιμορφωτικό υλικό της εκπαίδευσης επιμορφωτών Β’ επιπέδου ΤΠΕ στα ΠΑΚΕ (Συστάδα 3: Μαθηματικά), που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της παρούσας Πράξης από συγγραφική ομάδα εξειδικευμένων εκπαιδευτικών, με επιστημονικό υπεύθυνο τον κ. Πολυχρόνη Κυνηγό, Καθηγητή, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Φιλοσοφική Σχολή, Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας.

Τάξη / Προφίλ Μαθητών: Α' Λυκείου και με κατάλληλες προσαρμογές στις Β΄ - Γ' Γυμνασίου.

Διάρκεια: ~ 2 - 3 διδακτικές ώρες.

Σύντομη Περιγραφή: Το θέμα του σεναρίου αφορά τη μελέτη της συνάρτησης y=αx+β και τη χρήση της ως εργαλείο για τη διερεύνηση και επίλυση αντίστοιχων προβλημάτων. Η διαδικασία που προτείνεται στο συγκεκριμένο σενάριο κατά μία έννοια "αντιστρέφει" την παραδοσιακή διαδικασία που ακολουθείται στη συνήθη διδακτική πρακτική για τη μελέτη των συναρτήσεων και τη λύση των προβλημάτων. Συγκεκριμένα, οι μαθητές/τριες δεν έχουν δεδομένη τη συνάρτηση, ώστε μέσω της μελέτης της να απαντήσουν στα ερωτήματα του προβλήματος. Αντίθετα, μέσω των δραστηριοτήτων του σεναρίου εμπλέκονται σε διαδικασίες προσέγγισης ερευνητικών δεδομένων και μέσω αυτών οδηγούνται στην κατασκευή της συνάρτησης. Αυτή ακριβώς η διαδικασία δεν είναι εύκολα προσεγγίσιμη με τα παραδοσιακά μέσα διδασκαλίας, ενώ αντίθετα ενθαρρύνεται με τη χρήση του προτεινόμενου λογισμικού.

Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο: Function Probe, φύλλα εργασίας, Geogebra.