Γνωστικό Αντικείμενο: Πολιτική επιστήμη.

Δημιουργός: Το σενάριο περιλαμβάνεται στο επιμορφωτικό υλικό της εκπαίδευσης επιμορφωτών Β’ επιπέδου ΤΠΕ στα ΠΑΚΕ (Συστάδα 10: Οικονομία, Διοίκηση και Κοινωνικές Επιστήμες), που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της παρούσας Πράξης από συγγραφική ομάδα εξειδικευμένων εκπαιδευτικών, με επιστημονικό υπεύθυνο τον κ. Ιωάννη Τσίρμπα, Λέκτορα, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης, Τομέας Κοινωνικής Θεωρίας και Κοινωνιολογίας.

Τάξη / Προφίλ Μαθητών: Β’ Λυκείου.

Σύνδεση με Σχολικό Εγχειρίδιο: Αφορά στη 1ο Κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου «Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία» και συγκεκριμένα στην ενότητα 1 με τίτλο «Δημοκρατία».

Διάρκεια: ~ 1 διδακτική ώρα.

Σύντομη Περιγραφή: Σκοπός του σεναρίου είναι να βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν και να εξοικειωθούν με έννοιες με τις οποίες έρχονται σε επαφή για πρώτη φορά. Επιπλέον, στο πλαίσιο του σεναρίου και σε συμφωνία με το εισαγωγικό σημείωμα του βιβλίου, οι μαθητές και οι μαθήτριες «μελετούν και στοχάζονται, αναπτύσσουν ικανότητες και στάσεις, καλλιεργούν την ερευνητική τους σκέψη και δημιουργούν, πάνω σε ένα πολύπλευρο και δυναμικό γνωστικό αντικείμενο».

Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο: Διαδραστικός πίνακας, padlet, Google Forms,  φύλλα εργασίας, αξιοποίηση πηγών από το διαδίκτυο.

Γνωστικό Αντικείμενο: Οικονομική επιστήμη.

Δημιουργός: Καζάκου Μαρίνα - Το σενάριο περιλαμβάνεται στο επιμορφωτικό υλικό της εκπαίδευσης επιμορφωτών Β’ επιπέδου ΤΠΕ στα ΠΑΚΕ (Συστάδα 10: Οικονομία, Διοίκηση και Κοινωνικές Επιστήμες), που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της παρούσας Πράξης από συγγραφική ομάδα εξειδικευμένων εκπαιδευτικών, με επιστημονικό υπεύθυνο τον κ. Ιωάννη Τσίρμπα, Λέκτορα, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης, Τομέας Κοινωνικής Θεωρίας και Κοινωνιολογίας.

Τάξη / Προφίλ Μαθητών: Γ’ Λυκείου/ Ομάδα προσανατολισμού «Οικονομία και Πληροφορική».

Σύνδεση με Σχολικό Εγχειρίδιο: Αφορά στο 1ο Κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» και συγκεκριμένα στην ενότητα 7 με τίτλο «Οι Παραγωγικές Δυνατότητες της Οικονομίας», (iii) «Η Καμπύλη Παραγωγικών Δυνατοτήτων».

Διάρκεια: ~ 2 διδακτικές ώρες.

Σύντομη Περιγραφή: Σκοπός του σεναρίου είναι να βοηθήσει τους μαθητές να αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με την έννοια της Καμπύλης Παραγωγικών Δυνατοτήτων (ΚΠΔ). Συνδυάζει τα πλεονεκτήματα της χρήσης και αξιοποίησης των ΤΠΕ και στηρίζεται στις κοινωνικοπολιτισμικές θεωρίες μάθησης. Ειδικότερα, το σενάριο χωρίζεται σε τρεις φάσεις: την προετοιμασία-παρουσιαση θεωρίας, την εφαρμογή και την αξιολόγηση.

Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο: Βιντεοπροβολέας, google drive, prezi, quizpedia, φύλλα εργασίας, αξιοποίηση πηγών από το διαδίκτυο και δραστηριοτήτων από Φωτόδεντρο.

Γνωστικό Αντικείμενο: Πληροφορική.

Δημιουργός: Το σενάριο περιλαμβάνεται στο επιμορφωτικό υλικό της εκπαίδευσης επιμορφωτών Β’ επιπέδου ΤΠΕ στα ΠΑΚΕ (Συστάδα 4: Πληροφορική), που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της παρούσας Πράξης από συγγραφική ομάδα εξειδικευμένων εκπαιδευτικών, με επιστημονικό υπεύθυνο τον κ. Βασίλειο Δαγδιλέλη, Καθηγητή, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής.

Τάξη / Προφίλ Μαθητών: Γ' Γυμνασίου "Δομημένος Προγραμματισμός" ή Β' Λυκείου στο μάθημα "Εφαρμογές Υπολογιστών". Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε άλλες τάξεις του Γυμνασίου.

Σύνδεση με Σχολικό Εγχειρίδιο: Σύνδεση με το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) για την Πληροφορική.

Διάρκεια: ~ 4 διδακτικές ώρες.

Σύντομη Περιγραφή: Κατά την 1η ενότητα, οι μαθητές στην αρχή της δραστηριότητας συζητάνε για τα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Συζητάνε για το αν ο χρήστης ενός ηλεκτρονικού παιχνιδιού ελέγχει όλους τους χαρακτήρες που βλέπει στο παιχνίδι ή αν κάποιοι ελέγχονται από τον υπολογιστή, αλλά και για την έννοια του σκορ. Η 2η ενότητα βασίζεται στην προσομοίωση του βυθού της θάλασσας και στη φράση «το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό» όπου θα μελετηθούν οι μεταβλητές σαν ιδιότητες αντικειμένων στη γλώσσα προγραμματισμού Scratch. Όσον αφορά την 3η ενότητα, η επίτευξη των συνθετικών εργασιών μπορεί να γίνει είτε ατομικά είτε ομαδοσυνεργατικά. Στο τέλος οι μαθητές παρουσιάζουν τις εργασίες τους στην τάξη και αναπτύσσεται συζήτηση με βάση την κρίση των έργων τους.

Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο: Scratch, φύλλα εργασίας, διαδραστικός πίνακας, video projector.

Γνωστικό Αντικείμενο: Πληροφορική.

Δημιουργός: Το σενάριο περιλαμβάνεται στο επιμορφωτικό υλικό της εκπαίδευσης επιμορφωτών Β’ επιπέδου ΤΠΕ στα ΠΑΚΕ (Συστάδα 4: Πληροφορική), που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της παρούσας Πράξης από συγγραφική ομάδα εξειδικευμένων εκπαιδευτικών, με επιστημονικό υπεύθυνο τον κ. Βασίλειο Δαγδιλέλη, Καθηγητή, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής.

Τάξη / Προφίλ Μαθητών: Mία από τις τάξεις Γυμνασίου ή Β' Λυκείου στο μάθημα "Εφαρμογές Υπολογιστών".

Σύνδεση με Σχολικό Εγχειρίδιο: Σύνδεση με το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) για την Πληροφορική.

Διάρκεια: ~ 4 διδακτικές ώρες.

Σύντομη Περιγραφή: Ο εκπαιδευτικός παρουσιάζει το προγραμματιστικό περιβάλλον στους μαθητές αρχικά ως μια επέκταση του προγράμματος ζωγραφικής. Σκοπός του σεναρίου είναι οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με το περιβάλλον της γλώσσας Scratch και να δημιουργήσουν τα πρώτα δικά τους απλά προγράμματα. 

Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο: Scratch, φύλλα εργασίας, διαδραστικός πίνακας, video projector.

Γνωστικό Αντικείμενο: Εισαγωγή στις βασικές Αρχές Μηχανολογίας.

Δημιουργός: Φράγκου Στασινή - Το σενάριο περιλαμβάνεται στο επιμορφωτικό υλικό της εκπαίδευσης επιμορφωτών Β’ επιπέδου ΤΠΕ στα ΠΑΚΕ (Συστάδα 9: Εκπαιδευτικοί Μηχανικοί), που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της παρούσας Πράξης από συγγραφική ομάδα εξειδικευμένων εκπαιδευτικών, με επιστημονική υπεύθυνη την κ. Κυπαρισσία Παπανικολάου, Καθηγήτρια, Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ), Παιδαγωγικό Τμήμα.

Τάξη / Προφίλ Μαθητών: Α’ Λυκείου ΕΠΑ.Λ.

Διάρκεια: ~ 2 – 3 διδακτικές ώρες.

Σύντομη Περιγραφή: Στο πλαίσιο της εισαγωγής στις βασικές Αρχές Μηχανολογίας οι μαθητές διδάσκονται τις θερμοδυναμικές μεταβολές τέλειων αερίων, τις σχέσεις των μεγεθών και τα αντίστοιχα διαγράμματα. Μέρος του αναλυτικού τους προγράμματος είναι επίσης και η μελέτη των θερμικών κύκλων έργου των ΜΕΚ. Στο σενάριο αυτό με τη βοήθεια του εικονικού εργαστηρίου οι μεταβολές προσεγγίζονται πειραματικά και οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να τα μελετήσουν χωρίς ιδιαίτερα απαιτητική μαθηματική επεξεργασία.

Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο: Εικονικό εργαστήριο θερμοδυναμικής Σ.Ε.Π. (Λογισμικό).