Γνωστικό Αντικείμενο: Ηλεκτροτεχνία (Κυκλώματα συνεχούς και εναλλασσόμενου ρεύματος).

Δημιουργός: Παναγιώτου Δήμητρα - Το σενάριο περιλαμβάνεται στο επιμορφωτικό υλικό της εκπαίδευσης επιμορφωτών Β’ επιπέδου ΤΠΕ στα ΠΑΚΕ (Συστάδα 9: Εκπαιδευτικοί Μηχανικοί), που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της παρούσας Πράξης από συγγραφική ομάδα εξειδικευμένων εκπαιδευτικών, με επιστημονική υπεύθυνη την κ. Κυπαρισσία Παπανικολάου, Καθηγήτρια, Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ), Παιδαγωγικό Τμήμα.

Τάξη / Προφίλ Μαθητών: Β' ΕΠΑ.Λ.

Σύνδεση με Σχολικό Εγχειρίδιο: Συνδέεται με το Κεφάλαιο 5: "Ηλεκτρικό κύκλωμα - Νόμος του Ωμ και Κανόνες του Κίρκωφ" του μαθήματος "Ηλεκτροτεχνία (Εργαστηριακό μέρος)" του Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού.

Διάρκεια: ~ 2 διδακτικές ώρες.

Σύντομη Περιγραφή: Στους μαθητές δίνονται παραδείγματα, με κυκλώματα που έχουν καταναλώσεις συνδεδεμένες σε σειρά, τα οποία έχουν συναντήσει στην πραγματικότητα, όπως είναι π.χ. τα χριστουγεννιάτικα λαμπάκια. Καλούνται να σκεφτούν και να απαντήσουν σε συγκεκριμένες ερωτήσεις. Έπειτα, ανακαλούνται οι πρότερες γνώσεις των μαθητών από το θεωρητικό μέρος του μαθήματος και στη συνέχεια με τη βοήθεια Φύλλου Εργασίας - το οποίο ο εκπαιδευτικός αξιοποιεί ως εργαλείο για να κατευθύνει την εξερεύνηση - μελετούν τα ερευνητικά ερωτήματα που έχουν τεθεί στο προηγούμενο στάδιο. Στη δεύτερη δραστηριότητα του Φύλλου Εργασίας ζητείται από τους μαθητές να κατασκευάσουν με τη βοήθεια του EE Tinkercad Circuits ένα κύκλωμα σε breadboard με δύο αντιστάσεις σε σειρά, μία μπαταρία και ένα αμπερόμετρο. Στην τρίτη δραστηριότητα του Φύλλου Εργασίας ζητείται από τους μαθητές να κατασκευάσουν με τη βοήθεια του EE Tinkercad Circuits ένα κύκλωμα με δύο αντιστάσεις σε σειρά, δύο βολτόμετρα (από ένα στα άκρα κάθε μίας αντίστασης) και ένα τροφοδοτικό.

Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο: Λογισμικό Tinkercad Circuits, φύλλα εργασίας.

Γνωστικό Αντικείμενο: Τ.Π.Ε, Τεχνολογία, Δομικά Έργα, Ηλεκτρολογία, Μηχανολογία.

Δημιουργός: Γιάννης Τζωρτζάκης - Το σενάριο περιλαμβάνεται στο επιμορφωτικό υλικό της εκπαίδευσης επιμορφωτών Β’ επιπέδου ΤΠΕ στα ΠΑΚΕ (Συστάδα 9: Εκπαιδευτικοί Μηχανικοί), που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της παρούσας Πράξης από συγγραφική ομάδα εξειδικευμένων εκπαιδευτικών, με επιστημονική υπεύθυνη την κ. Κυπαρισσία Παπανικολάου, Καθηγήτρια, Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ), Παιδαγωγικό Τμήμα.

Τάξη / Προφίλ Μαθητών: Γ' Γυμνασίου (Τεχνολογία), Α' και Β' Λυκείου, Α, Β' και Γ' ΕΠΑ.Λ.

Διάρκεια: ~ 42 διδακτικές ώρες. Το πλήρες σενάριο αποτελεί σύνθεση τριών διακριτών σεναρίων για την υλοποίηση των οποίων απαιτούνται 3 Χ 14 ώρες, που μπορούν να γίνουν διαδοχικά ή παράλληλα από διαφορετικές ομάδες μαθητών.

Σύντομη Περιγραφή: Τροποποίηση, επαύξηση και παραγωγή πολυμεσικού υλικού, σε μορφή μαθημάτων TED-Ed, για αντικείμενα του μαθήματος Ερευνητικές Εργασίες στη Τεχνολογία, με εφαρμογή του πλήρους μοντέλου της Αντεστραμμένης Μάθησης (Flipped Learning), σύμφωνα με το οποίο, επιπλέον της χρονικής αντιστροφής της διδασκαλίας (Flipped Classroom) ενσωματώνονται ενεργητικές συνεργατικές στρατηγικές και οι προϋποθέσεις εφαρμογής τους.

Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο: Πλατφόρμα TED-Ed, λογισμικό δημιουργίας βίντεο, Algodoo, Screencast-O-Matic, περιήγηση σε πηγές από το διαδίκτυο.

Γνωστικό Αντικείμενο: Ηλεκτρολογία, Ηλεκτρονική.

Δημιουργός: Φράγκου Στασινή - Το σενάριο περιλαμβάνεται στο επιμορφωτικό υλικό της εκπαίδευσης επιμορφωτών Β’ επιπέδου ΤΠΕ στα ΠΑΚΕ (Συστάδα 9: Εκπαιδευτικοί Μηχανικοί), που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της παρούσας Πράξης από συγγραφική ομάδα εξειδικευμένων εκπαιδευτικών, με επιστημονική υπεύθυνη την κ. Κυπαρισσία Παπανικολάου, Καθηγήτρια, Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ), Παιδαγωγικό Τμήμα.

Τάξη / Προφίλ Μαθητών: A' ΕΠΑ.Λ.

Σύνδεση με Σχολικό Εγχειρίδιο: Συνδέεται με το μάθημα «Αρχές Ηλεκτρολογίας και Ηλεκτρονικής».

Διάρκεια: ~ 2 διδακτικές ώρες.

Σύντομη Περιγραφή: Το σενάριο αυτό αποσκοπεί στη σύγκριση κυκλωμάτων με περισσοτέρους από έναν αντιστάτες, οι οποίοι συνδέονται σε σειρά και παράλληλα. Μέσα από τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες που υλοποιούν οι μαθητές, αξιοποιούν το νόμο του Ωμ για να εξηγήσουν τις αλλαγές που παρατηρούν στα κυκλώματα που κατασκευάζουν, με τη χρήση ενός εικονικού εργαστηρίου. Πρόκειται για δραστηριότητες εμπέδωσης του νόμου του Ohm και των συνδεσμολογιών κυκλωμάτων.

Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο: PhET, φύλλα εργασίας.

Γνωστικό Αντικείμενο: Ηλεκτροτεχνία (Κυκλώματα συνεχούς και εναλλασσόμενου ρεύματος).

Δημιουργός: Παναγιώτου Δήμητρα - Το σενάριο περιλαμβάνεται στο επιμορφωτικό υλικό της εκπαίδευσης επιμορφωτών Β’ επιπέδου ΤΠΕ στα ΠΑΚΕ (Συστάδα 9: Εκπαιδευτικοί Μηχανικοί), που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της παρούσας Πράξης από συγγραφική ομάδα εξειδικευμένων εκπαιδευτικών, με επιστημονική υπεύθυνη την κ. Κυπαρισσία Παπανικολάου, Καθηγήτρια, Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ), Παιδαγωγικό Τμήμα.

Τάξη / Προφίλ Μαθητών: Β' ΕΠΑ.Λ.

Σύνδεση με Σχολικό Εγχειρίδιο: Συνδέεται με το Κεφάλαιο 5: "Ηλεκτρικό κύκλωμα - Νόμος του Ωμ και Κανόνες του Κίρκωφ" του μαθήματος "Ηλεκτροτεχνία (Εργαστηριακό μέρος)" του Τομέα Ηλεκτρολογίας, Ηλεκτρονικής και Αυτοματισμού.

Διάρκεια: ~ 2 διδακτικές ώρες.

Σύντομη Περιγραφή: Στους μαθητές δίνονται παραδείγματα, με κυκλώματα που έχουν καταναλώσεις συνδεδεμένες παράλληλα και τα έχουν συναντήσει στην καθημερινότητα τους, όπως είναι π.χ. οι συνδέσεις των ηλεκτρικών συσκευών και καταναλώσεων σε μία κατοικία. Καλούνται να σκεφτούν και να απαντήσουν σε συγκεκριμένες ερωτήσεις. Έπειτα, ανακαλούνται οι πρότερες γνώσεις των μαθητών από το θεωρητικό μέρος του μαθήματος και στη συνέχεια με τη βοήθεια Φύλλου Εργασίας - το οποίο ο εκπαιδευτικός αξιοποιεί ως εργαλείο για να κατευθύνει την εξερεύνηση - μελετούν τα ερευνητικά ερωτήματα που έχουν τεθεί στο προηγούμενο στάδιο. Στην πρώτη δραστηριότητα του Φύλλου Εργασίας ζητείται από τους μαθητές να κατασκευάσουν με τη βοήθεια του λογισμικού Tina ένα κύκλωμα με δύο λαμπτήρες συνδεδεμένους παράλληλα με μία μπαταρία για τροφοδοσία. Στη δεύτερη δραστηριότητα του Φύλλου Εργασίας ζητείται από τους μαθητές να χρησιμοποιήσουν το λογισμικό Tina για να κατασκευάσουν ένα κύκλωμα με δύο αντιστάσεις σε παράλληλη σύνδεση, τρία βολτόμετρα (από ένα στα άκρα κάθε μίας αντίστασης και ένα ακόμα στα άκρα της τροφοδοσίας) και μία μπαταρία. Στην τρίτη δραστηριότητα του Φύλλου Εργασίας ζητείται από τους μαθητές να κατασκευάσουν με τη βοήθεια του λογισμικού Tina ένα κύκλωμα με μία αντίσταση σταθερής τιμής, μία μεταβλητή αντίσταση παράλληλα συνδεδεμένη, μία μπαταρία και τρία αμπερόμετρα (έναν σε κάθε κλάδο του κυκλώματος).

Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο: Λογισμικό Tina, φύλλα εργασίας.

Γνωστικό Αντικείμενο: Φυσική Αγωγή, Μαθηματικά, Πληροφορική, Διδασκαλία μαθητών με κινητικές αναπηρίες.

Δημιουργός: Χρυσάγης Νικόλαος Σταύρος - Το σενάριο περιλαμβάνεται στο επιμορφωτικό υλικό της εκπαίδευσης επιμορφωτών Β’ επιπέδου ΤΠΕ στα ΠΑΚΕ (Συστάδα 12: Ειδική Αγωγή), που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο της παρούσας Πράξης από συγγραφική ομάδα εξειδικευμένων εκπαιδευτικών, με επιστημονικούς υπευθύνους την κ. Βενέττα Λαμπροπούλου, Ομότιμη Καθηγήτρια Αγωγής Κωφών του Πανεπιστημίου Πατρών και τον κ. Κλήμη Άντζακα, Επίκουρο Καθηγητή Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Πατρών.

Τάξη / Προφίλ Μαθητών: Δ΄ τάξη Ειδικού Δημοτικού Σχολείου.

Σύνδεση με το ΑΠΣ: Το σενάριο είναι σε συμφωνία με την ενότητα «ψυχοκινητική αγωγή» του ηλεκτρονικού βιβλίου της Φυσικής Αγωγής Γ΄ και Δ΄ Δημοτικού. Επιπρόσθετα, ο προσανατολισμός στον χώρο αποτελεί διδακτική ενότητα σε μαθητές με κινητικές αναπηρίες ηλικίας μεγαλύτερης των 7-8 ετών, σύμφωνα με  τα αναλυτικά προγράμματα ειδικής αγωγής και το βιβλίο εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Η ικανότητα προσανατολισμού στον χώρο συνδέεται επίσης με την ανάπτυξη ακαδημαϊκών δεξιοτήτων, όπως είναι η ανάγνωση, η γραφή και η αντίληψη των αριθμών. 

Διάρκεια: ~ 4 διδακτικές ώρες.

Σύντομη Περιγραφή: Η ικανότητα προσανατολισμού αναφέρεται στην κατανόηση της θέσης των αντικειμένων και του εαυτού μας στον χώρο καθώς και στην μεταξύ τους σχέση. Αναπτύσσεται από την παιδική ηλικία, μας βοηθά στο να κινηθούμε στον χώρο και συνδέεται με την ανάπτυξη ακαδημαϊκών δεξιοτήτων όπως είναι η ανάγνωση, η γραφή και η αντίληψη των αριθμών. Οι μαθητές με κινητικές αναπηρίες εξαιτίας της περιορισμένης αλληλεπίδρασης με το περιβάλλον παρουσιάζουν συχνά δυσκολίες στην έννοια του προσανατολισμού. Συνεπώς, η κατανόησή της είναι ιδιαίτερα σημαντική για την κινητική και γνωστική τους ανάπτυξη.

Το σενάριο αποτελείται από 3 φάσεις: Η πρώτη φάση (2 διδακτικές ώρες) πραγματοποιείται στο εργαστήριο πληροφορικής και περιλαμβάνει τη χρήση λογισμικών εξάσκησης και πρακτικής στην έννοια του προσανατολισμού. Η δεύτερη φάση (1 διδακτική ώρα) αφορά στο βιωματικό μέρος, με κινητικές δραστηριότητες στο κλειστό γυμναστήριο. Η τρίτη φάση (1 διδακτική ώρα)  υλοποιείται στην αίθουσα πληροφορικής όπου χρησιμοποιούνται λογισμικά σε μορφή παιχνιδιού για την εμπέδωση της γνώσης.

Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο:  Λογισμικά και διαδικτυακά περιβάλλοντα με εκπαιδευτικές δραστηριότητες και παιχνίδια (Φωτόδεντρο, Jele, ΙΕΠ).